Piața de ecommerce din România înregistrează o creștere mai rapidă decât media globală, de 16,6% pe an și va ajunge la o valoare totală de 10 miliarde de euro până în 2025, potrivit datelor Limitless Agency.
Veniturile de pe piața comerțului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.
În acest moment, în piața de ecommerce locală, funcționează în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.
În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, deși rata de penetrare a Internetului este de peste 90%. Comparativ, în țările nordice procentul celor care comandă online ajunge și la 95%.
Locuitorii din București și județul Ilfov au avut cea mai mare pondere în rândul celor care au făcut cel puțin o comandă online în ultimele trei luni, 58,3% în 2022.
Aproape 50% dintre români care comandă online plasează două comenzi în 3 luni și doar 12% comandă de până la 6 ori pe lună. De asemenea, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl știu.
Care sunt cele mai comandate produse online
În 2022, românii au cumpărat online în special produse Fashion de 2,63 miliarde euro (46% din piața de ecommerce), Electronice – 1,1 miliarde euro (19% din piața de ecommerce) sau Îngrijirea personală și a casei: 885 milioane euro (15% din piața de ecommerce).
Urmează produse din categoriile Jucării, hobby, bricolaj: 590 milioane euro (10% din piața de ecommerce), Mâncare: 146 milioane euro (2,6% din piața de ecommerce) și Mobilă: 125 milioane euro (2,2% din piața de ecommerce).
Categoriile Muzică, filme, jocuri, comenzi de 88,9 milioane euro (1,5% din piața de ecommerce) și Băuturi: 32,1 milioane euro (0,5% din piața de ecommerce), sunt cele care încheie topul produselor vândute online.
Plata ramburs este cea mai folosită (31%), urmată de plata online prin card de debit sau credit (26%), portofel digital și mobil (23%), transfer bancar (19%) și alte metode.
Mai mult, 21% dintre români comandă online de pe site-uri din afara țării: aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre UE (23%) și SUA (4%).