Tefron, producător israelian de îmbrăcăminte, a achiziționat Adesgo SA, cel mai mare producător român de lenjerie fără cusături, cu o istorie de un secol.

 

Afacerea a fost semnată luna trecută și urmează să fie finalizată la jumătatea acestui an, a anunțat firma de avocatură Mușat și Asociații, care a consiliat Adesgo, într-un comunicat către StartupCafe.ro.

Având o istorie de aproape 100 de ani, brandul românesc Adesgo a luat naștere în 1926. Producătorul de ciorapi și lenjerie fusese achiziționat în 1998 de firma NV Bonneterie Bosteels de Smeth SA, din Belgia. Apoi, în iunie 2002, compania Loar – parte a grupului israelian Argaman Industries LTD, a preluat pachetul majoritar de acțiuni.

Compania israeliană Tefron este înființată în 1977

Conform Profit.ro, dezvoltatorul imobiliar Forte Partners, controlat de frații libanezi Johny și Jihad Jabra, a cumpărat terenul fabricii Adesgo, din zona Tineretului, în 2021.

Au trecut aproape 100 de ani de la înființarea companiei-mamă Rotex și sunt mândru că dedicarea oamenilor a dus la creșterea companiei de-a lungul timpului. Din mai multe motive, acum a venit momentul să mergem mai departe, dar sunt mulțumit că acordul nostru cu Tefron asigură continuitatea lucrătorilor loiali ai Adesgo și Rotex, precum și a unora dintre principalii noștri clienți foarte loiali. Adesgo va fi în continuare activă pe piața locală din România cu marca Diamond, aflată în creștere, în ceea ce privește vânzarea de ciorapi și dresuri către clienții de top, precum și către distribuitori. Din punct de vedere juridic și comercial, am parcurs un drum lung din momentul în care, în urmă cu câțiva ani, Adesgo a luat decizia de a-și vinde fabrica și de a transfera o parte din activitatea sa. Aș dori să mulțumesc echipei Mușat pentru că a fost mereu acolo ori de câte ori a fost necesar și a asigurat consiliere juridică de un înalt nivel de profesionalism și orientare antreprenorială. Datorită eforturilor lor neobosite, atenției la detalii și competențelor juridice impecabile, întregul proces a decurs fără probleme și cu maximă eficiență. Apreciez angajamentul lor de a mă ține informat la fiecare pas, în timp ce îndrumarea și profesionalismul lor au fost de neprețuit pe parcursul întregii tranzacții”, a declarat Administrator Unic al Adesgo, Raanan Sobel.

Potrivit ultimelor date de la Ministerul Finanțelor, Adesgo SA, care produce lenjerie sub brandul „Diamond by Adesgo”, cu 107 angajați în 2021, a făcut afaceri de aproape 39,2 milioane lei în același an și a înregistrat o pierdere de 8,7 milioane lei.

Compania are o gamă de peste 600.000 de articole de lenjerie și o capacitate de producție de peste un milion de perechi de dresuri pe lună.

Citește și: Reciclarea, supravopsirea şi colajul, folosite în designul materialelor textile