Vânzările mărcii Renault au scăzut în anul 2022 cu 9,4% față de anul anterior, până la 1,46 milioane de unități, acesta fiind al patrulea an de scăderi la rând, scrie Reuters.

Producătorul francez a fost lovit mai dur decât rivalii săi de pandemia de COVID, după ce aceasta a afectat lanțurile de aprovizionare și a dus la o criză de cipuri.

Grupul pariază acum pe mașini cu marjă mai mare de profit și pe autoturisme electrice pentru creștere.

Concernul a anunțat că vânzările brandului Renault, acontează două treimi din totalul vânzărilor la nivel de grup, au fost pe locul al treilea în Europa în privința vehiculelor electrice, după Toyota și Tesla și pe locul al doilea în privința celor hibrid.

Scade cota de piață

Cota sa de piață a fost anul trecut de 4% la nivel global, scăzând cu 0,5 puncte procentuale față de 2021.

Din cele mai mari zece piețe ale sale, Renault a consemnat creșteri în doar două, respectiv Turcia și Columbia.

Vânzările au scăzut cu 15% în Franța – principala sa piață de desfaere, au fost stabile în Brazilia, care ocupă locul al doilea în total, și au scăzut cu 25% în Germania.

Mișcarea-surpriză făcută de Tesla

Fabrice Cambolive, director operațional pentru marca Renault, a spus că este optimist în privința îmbunătățirii companiei în acest an.

Cu toate acestea, el a spus că reducerile de prețuri operate de Tesla recent sunt o problemă cu care Renault, ca și ceilalți rivali, trebuie să se confrunte.

  • Tesla a redus prețurile cu până la 20% la nivel mondial, după ce cererea din China a încetinit. Tesla beneficiază de fabrici cu producții mari de, în special în China, la Shanghai, care poate produce peste un milion de mașini pe an. Reducerile de preț pot duce la creștrea cererii de autoturisme Tesla în detrimentul rivalelor, ceea ce mai departe pune presiune pe marjele de profit.

„Este o mișcare ce provoacă pe toată lumea”, a spus Cambolive într-o conferință.

Restructurare la nivel de grup

Renault a anunțat în noiembrie o restructurare masivă la nivel de grup. Prin aceasta, Renault își sparte activitatea în cinci afaceri separate.

Una dintre divizii va include producția de motoare termice și hibride, iar aceasta va conține și grupul chinez Geely. Acesta va deveni astfel acționar indirect la fabrica de motoare de la Mioveni. De asemenea, Renault intenționează și aducerea gigantului petrolier Saudi Aramco în compania de motoare.

Concomitent, Renault vrea să își separe unitatea de mașini electrice și vrea ca partenerul de alianță Nissan să investească în aceasta.

Nissan la rândul său vrea restructurarea alianței cu Renault și reducerea pachetului de acțiuni avut de francezi. Renault are 44,4% din Nissan, care la rândul său are 15% din Renault.