Cele mai importante surse de informare accesate de români sunt televiziunea (70%), social media (68%) și media online (56%), potrivit eToro care citează un studiu Reveal Marketing Research.

Alte alternative pentru informare, mai puțin accesate, sunt radioul (38%), podcastul (24%) sau presa scrisă – ziare/reviste (23%).

Pentru publicul din România, după un vârf atins în pandemie, timpul mediu petrecut pe social media a scăzut la 2 ore și 26 de minute pe zi în T1 2023, relevă un studiu realizat de GWI.

În medie, utilizatorii europeni stau cu 2 minute mai puțin pe diferite platforme față de maximul atins în pandemie. Utilizatorii din SUA petrec cu 5 minute mai mult.

În ceea ce privește cele mai utilizate platforme în afara Chinei, WhatsApp, Instagram și Facebook sunt aplicațiile cele mai folosite (62% din total). Urmează TikTok (9%), Twitter cu 5%, Facebook Messenger și Telegram (3%).

Mai mult, 78% dintre utilizatorii Facebook folosesc și Instagram, iar 73% folosesc WhatsApp. Între 50 și 60% dintre utilizatorii tuturor celorlalte aplicații de social media sunt și utilizatori de Tiktok.

Dintre utilizatorii rețelei profesionale LinkedIn, 87% sunt și pe Facebook, în timp ce 65% sunt utilizatori de Twitter și 52% sunt și pe Tiktok.

În timp ce 69% dintre utilizatorii Facebook accesează aplicația pentru a ține legătura cu prietenii și familia, 53% o folosesc pentru știri. Totuși, Twitter este preferatul celor care caută știri, cu 59% dintre utilizatori.

Instagram este despre partajarea de fotografii sau videoclipuri, dar pentru 58% dintre utilizatori este și pentru a urmări diverse brand-uri și produse, în comparație cu doar 36% dintre utilizatorii Twitter.

Tiktok este mai mult pentru distracție – 62% dintre utilizatori îl accesează pentru conținut de divertisment, în timp ce doar 26% pentru a urmări brand-uri sau produse.

MONEY BUZZ ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

CITEȘTE ȘI: Facebook a lansat apelurile video de grup în Messenger Rooms