Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare și electronice, potrivit datelor Limitless Agency.

Piața de ecommerece România are în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi, acestea înregistrând comenzi de 6,7 miliarde de euro.

Cei mai mulți bani cheltuiți online merg către articole fashion: 2,63 miliarde euro (46%), electronice: 1,1 miliarde euro (19%), îngrijire personală și a casei: 885 milioane euro (15%) și jucării, hobby, bricolaj: 590 milioane euro.

Pe mâncare s-au cheltuit 146 milioane euro (2,6%), pe mobilă 125 milioane euro (2,2%), pentru muzică/filme/jocuri: 88,9 milioane euro (1,5%), iar pentru băuturi 32,1 milioane euro (0,5%).

1 din 5 români comandă online în mod constant online

Aproape 1 din 5 români comandă online în mod constant online, 50% plasează comenzi online de 2 ori în 3 luni și doar 12% comandă online de până la 6 ori pe lună.

Totodată, 21% dintre români comandă și din afara țării, cel mai des din China, de pe Aliexpress, magazinul online din grupul din care face parte Alibaba.

De asemenea, 72% dintre români economisesc și așteaptă să cumpere un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a cumpăra un produs mai repede.

În plus, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl știu, 51% plătesc mai puțin pentru un produs de brand propriu mai ieftin și 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly.

În Europa, procentajul cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creștere de 20%. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Estonia (+47%), Cehia (+41%) și România (+41%).

MONEY BUZZ ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

CITEȘTE ȘI: România, cea mai mare creștere din UE a comerțului electronic: +30%