Profitul net al Alpha Bank Romania a crescut anul trecut cu 15%, la 38 milioane de euro. Activele totale ale băncii au depăşit 4,7 miliarde euro, crescând cu 11%, faţă de anul 2022.

Potrivit raportului aferent anului 2022, rezultatul net s-a ridicat la 33 de milioane de euro, cu 43% mai mult de la 23 de milioane de euro în 2021.

”În anul 2023, Alpha Bank Romania a continuat să se adapteze provocărilor şi schimbărilor apărute în mediul macroeconomic. Portofoliul de credite al Alpha Bank Romania a ajuns la 3,2 miliarde de euro expunere netă, reprezentând o creştere de 9% faţă de anul precedent, în timp ce depozitele clienţilor au depăşit 3,5 miliarde de euro, în creştere cu aproximativ 18% faţă de anul anterior. Profitul net a ajuns la aproximativ 38 milioane de euro, reflectând atât o performanţă comercială remarcabilă, cât şi o administrare eficientă a riscurilor. Capitalizarea şi lichiditatea s-au menţinut la niveluri ridicate, peste cerinţele impuse de reglementările specifice industriei bancare”, anunţă banca, într-un comunicat.

Pe segmentul Corporate Banking, Alpha Bank Romania a înregistrat o creştere de 22% a portofoliului de credite atât prin dezvoltarea relaţiilor de afaceri cu companii lideri de piaţă în sectoarele lor de activitate, cât şi prin sprijinirea industriilor şi a sectoarelor cheie ale economiei locale.

Banca şi-a intensificat prezenţa pe segmentul creditelor sindicalizate atât ca participant, cât şi ca aranjor în sectoare diverse, cum ar fi: energie, producţie, agribusiness, logistică sau real estate.

În cursul anului 2023, Alpha Bank Romania a încheiat un parteneriat cu Fondul European de Investiţii (FEI) cu scopul de a acţiona ca intermediar financiar în cadrul componentelor Competitivitate şi Sustenabilitate ale Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Totodată, banca s-a alăturat celor trei noi programe naţionale lansate de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT), menite să stimuleze înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) în România.

În cursul anului, banca a continuat să investească în infrastructura de servicii oferite clienţilor premium, extinzând reţeaua de centre GOLD până la 30 de locaţii. Clienţii aparţinând acestui segment beneficiază de acces la pieţele locale şi internaţionale de capital, fonduri mutuale, depozite la termen, carduri premium şi asigurări, toate oferite de către personal calificat dedicat.

”Anul 2023 a marcat totodată rezultate deosebite în istoria de 30 de ani a Alpha Bank Romania: Volumul de noi credite IMM a crescut cu 22%, portofoliul de credite IMM avansând astfel cu 25% faţă de finalul anului 2022. Volumul de noi credite de consum a crescut cu 12%, portofoliul de credite de consum avansând astfel cu 4% faţă de finalul anului 2022”, potrivit raportului.

Volumul tranzacţiilor iniţiate de comercianţi şi procesate prin soluţiile de acceptare ale băncii a crescut cu 27% faţă de anul precedent, cu contribuţii solide ale fiecărui tip de terminal: POS tradiţional, Alpha phonePOS şi soluţii de tip e-commerce.