Legea pieţelor digitale (Digital Markets Act – DMA) desemnează companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar şi capitalizarea de piaţă de cel puţin 75 de miliarde de euro (81 de miliarde de dolari) ca gardieni, care furnizează un serviciu de platformă de bază pentru utilizatorii de afaceri.
Astfel de companii sunt obligate să-şi facă aplicaţiile de mesagerie să interopereze cu aplicaţiile concurente şi să lase utilizatorii să decidă ce aplicaţii să preinstaleze pe dispozitivele lor, printre alte obligaţii, începând cu 7 martie. Nu au voie să-şi favorizeze propriile servicii faţă de cele ale rivalilor sau să împiedice utilizatorii să elimine software-ul sau aplicaţiile preinstalate.
”Comisia are acum 45 de zile lucrătoare pentru a decide dacă va desemna companiile drept gardieni. Comisia va evalua, de asemenea, orice argument prezentat de companiile care au depus prezentarea pentru a respinge prezumţia că acestea ar trebui să fie desemnate ca gatekeepers”, a declarat instituţia.
ByteDance a fost etichetat drept gardian în iulie anul trecut, dar TikTok a contestat acest lucru la a doua cea mai înaltă instanţă din Europa. Nu este clar ce alte servicii ale ByteDance ar putea fi considerate servicii de bază ale platformei în cadrul DMA.
Booking.com a spus anul trecut că se aşteaptă să se încadreze în grupul de gardieni în acest an, ca urmare a creşterii numărului de utilizatori.
Alphabet, Amazon, Apple, Meta şi Microsoft au fost desemnate gardieni anul trecut.