Inițiativa aparține platformei de strângere de fonduri a guvernului ucrainean UNITED24, colectivului „Stand with Ukraine” și Havas Play, divizia de jocuri video a grupului francez de publicitate.

 

 

Sub sloganul: „Ajutați la reconstrucția unei clinici din Ucraina jucând <<Fortnite>>”, #TheDonationMap permite jucătorilor să viziteze o hartă creată special pentru această ocazie, numită „insulă” în joc, care recreează celebra piață din centrul Kievului – Maidan.

Banii strânși prin conexiunile jucătorilor vor fi apoi folosiți pentru a reconstrui o clinică într-un oraș mare din sudul Ucrainei, Nikolaiev.

Conform cifrelor inițiale furnizate de Havas, #TheDonationMap, de mieruri și până joi seara, noua hartă a atras peste 3.000 de jucători.

Acest joc online, extrem de popular, al gigantului american „Epic Games”, permite fanilor să își creeze propriile spații și apoi să invite alți jucători să se conecteze la ele. De anul trecut, acesta plătește creatorii de succes prin intermediul unui program de monetizare, redistribuind prin vânzarea de costume o parte din banii strânși în joc.

Noua inițiativă nu cere bani direct de la jucători

Sistemul este simplu: cu cât sunt mai mulți jucători pe o hartă și cu cât petrec mai mult timp în ea, cu atât mai mare este plata. Cifrele publicate Epic Games spun că aceste plăți variază, pentru cei câțiva dintre cei mai populari creatori, între 100 și 10 milioane de dolari pe an.

Amintim, multe studiouri de jocuri video au strâns fonduri pentru asociații umanitare la începutul invaziei Rusiei în Ucraina. #TheDonationMap susține că este prima inițiativă care oferă jucătorilor posibilitatea de a contribui fără a plăti ceva.

Acum doi ani, „Epic Games” s-a angajat să doneze 144 de milioane de dolari pentru ajutor umanitar în Ucraina, adică tot profitul obținut timp de două săptămâni din jocul Fortnite.