Începând din data de 8 mai 2024, locuitorii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov vor avea posibilitatea de a solicita certificate de naștere și deces în format digital sau fizic, conform unui comunicat emis de Ministerul Afacerilor Interne.
Această schimbare implică digitalizarea procesului de înregistrare a nașterilor și deceselor, care va fi gestionat de către ofițerii de stare civilă în format electronic. În luna aprilie, a fost inițiată implementarea “Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC” în toate unitățile administrative-teritoriale din județul Ilfov, permițând înregistrarea digitală a evenimentelor deceselor și nașterilor. Având în vedere succesul acestui demers, la data de 8 mai 2024, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, în colaborare cu Direcțiile Județene de Evidență a Persoanelor din județele Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș, precum și cu direcțiile locale de evidență a persoanelor relevante, a implementat S.I.I.E.A.S.C. în cele 7 municipii reședință de județ.
Următoarea etapă a acestui proces, care constă în extinderea S.I.I.E.A.S.C., este planificată să aibă loc la data de 10 mai 2024, prin includerea unor alte unități administrative-teritoriale din județele Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș.
Implementarea la nivel național a Sistemului Informatic se va desfășura treptat și se estimează că va fi finalizată la data de 24 septembrie 2024.