Sursă foto: telegrafonline.ro

Începând din data de 8 mai 2024, locuitorii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov vor avea posibilitatea de a solicita certificate de naștere și deces în format digital sau fizic, conform unui comunicat emis de Ministerul Afacerilor Interne.

Această schimbare implică digitalizarea procesului de înregistrare a nașterilor și deceselor, care va fi gestionat de către ofițerii de stare civilă în format electronic. În luna aprilie, a fost inițiată implementarea “Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC” în toate unitățile administrative-teritoriale din județul Ilfov, permițând înregistrarea digitală a evenimentelor deceselor și nașterilor. Având în vedere succesul acestui demers, la data de 8 mai 2024, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, în colaborare cu Direcțiile Județene de Evidență a Persoanelor din județele Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș, precum și cu direcțiile locale de evidență a persoanelor relevante, a implementat S.I.I.E.A.S.C. în cele 7 municipii reședință de județ.

Următoarea etapă a acestui proces, care constă în extinderea S.I.I.E.A.S.C., este planificată să aibă loc la data de 10 mai 2024, prin includerea unor alte unități administrative-teritoriale din județele Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș.

Implementarea la nivel național a Sistemului Informatic se va desfășura treptat și se estimează că va fi finalizată la data de 24 septembrie 2024.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.