Un atac cibernetic a compromis datele a 50.144 de utilizatori ai aplicației financiare Revolut, scrie publicația britanică The Times. Atacul a avut loc duminica trecută, în data de 11 septembrie, iar datele au fost accesate prin intermediul unei terțe părți, după ce un angajat Revolut a fost prins într-un atac de phishing.

Parolele, codurile de securitate și detaliile cardurilor nu au fost obținute de hackeri, conform sursei citate.

Atacurile de tip phishing sunt cele prin care infractorii cibernetici clonează anumite pagini de internet, care sunt făcute să semene cu cele originale, și păcălesc utilizatorii să își completeze datele de logare.

Incidentul a ajuns în atenția publică, după ce autoritățile de reglementare din Lituania, unde Revolut deține o licență bancară, au anunțat incidentul de securitate, conform ziarului britanic.

De asemenea, postări au apărut pe forumul Reddit, unii utilizatori afirmând că au primit emailuri prin care aceștia sunt anunțați că o parte din datele lor au fost accesate, însă atacul a fost imediat detectat și izolat.

Revolut a adăugat ulterior că a fost lovit de un „atac cibernetic foarte țintit” și a afirmat că nu au fost furați bani.

Două milioane de utilizatori în România

Revolut este o aplicație financiară cu 20 de milioane de clienți în întreaga lume.

Utilizatorii pot face plăți prin aceasta, dar și investiții în criptomonede și acțiuni, pot face rezervări pentru hoteluri și vacanțe, iar mai nou pot accesa credite de nevoi personale.

În România, Revolut are două milioane de clienți.

Libertatea a solicitat Revolut informații privind numărul de români afectați de atacul cibernetic.

Compania a spus că nu oferă statistici pe țări, dar a menționat că utilizatorii afectați au fost deja contactați.

„Nu furnizăm o defalcare a numerelor pe țări, dar putem confirma că toți clienții impactați au fost deja contactați. Nicio sumă de bani nu a fost accesată sau furată. Banii clienților noștri sunt siguri, la fel cum au fost întotdeauna. Toți clienții pot continua să folosească mai departe cardurile și conturile lor în mod normal”, a declarat un purtător de cuvânt al Revolut pentru Libertatea.

Aceasta subliniază că doar 0,16% din numărul global de clienți a fost afectat de atac.

Utilizatorii afectați au fost sfătuiți să fie vigilenți în privința unor posibile activități suspecte, precum emailuri, apeluri telefonice sau sms-uri destinate lor, care ar putea ascunde tentative de fraudă.