Compania australiană Optus spune că întreruperea de 14 ore a serviciilor de telefonie și internet de miercurea trecută, care a afectat 10 milioane de abonați, a fost cauzată de o actualizare a software-ului rețelei de comunicații, relatează The Guardian.

Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat luni că întreruperea serviciilor a fost cauzată de modificările aduse informațiilor de rutare dintr-o rețea internațională de peering, după o actualizare de rutină a software-ului.

„Aceste modificări ale informațiilor de rutare s-au propagat prin mai multe nivele din rețeaua noastră și au depășit nivelurile de siguranță prestabilite pe routerele cheie care nu le puteau gestiona. Acest lucru a dus la deconectarea acelor routere de la rețeaua Optus IP Core pentru a se proteja”, a spus purtătorul de cuvânt.

Drept urmare, guvernul australian a anunțat că lansează o investigație cu privire la o întrerupere, potrivit ZDnet.

„Restabiliraea rețelei a necesitat un efort masiv din partea echipei și, în unele cazuri, a obligat Optus să reconecteze sau să repornească ruterele fizic, ceea ce a însemnat trimiterea unor echipe de tehnicieni în mai multe site-uri din Australia”.

Compania a anunțat săptămâna trecută că va oferi gratuit 200 GB de date pentru clienții de telefonie mobilă și companiile mici, dar acest anunț a fost primit cu reticență de cei 10 milioane de clienți care au rămas fără acces la serviciile sale.

Luni, Optus a anunțat că a creat o „echipă de specialiști dedicată” pentru a evalua plângerile legate de această întrerupere.

„Vom analiza circumstanțele specifice și vom lucra cu clienții pentru a stabili opțiunile pe care le putem lua pentru a le rezolva plângerile”, a adăugat purtătorul de cuvânt al Optus.

De asemenea, Optus propune clienților o ofertă care include viteze mai mari de transfer de date în luna decembrie, ca parte a ceea ce Optus spune că este un gest de bunăvoință.