Dacă românii cumpără Mazda CX-60, de ce nu ar ”vota” și modelul gigant Mazda CX-80. Designul Kodo de la Mazda, își propune eleganța și puritatea unei estetici japoneze minimaliste și lagigantul Mazda CX-80. Designerii spun că au eliminat toate elementele inutile, deci SUV-ul CX-80 oferă posesorilor o experiență ”hands-on”, iar scopul inginerilor Mazda este de a produce mașini ”create cu măiestrie doar în Japonia”.

Cu o lungime de aproape cinci metri și o distanță între axe de peste trei metri, noua Mazda CX-80 este mai lungă, mai înaltă și are un ampatament semnificativ mai mare decât populara CX-60. Împreună cu scaunele de pe al treilea rând, rabatabile în două poziții, CX-80 va fi disponibil cu trei configurații ale celui de-al doilea rând, inclusiv posibilitatea de a alege între două scaune individuale (captain seats) combinate fie cu o consolă centrală, fie cu un culoar spre al treilea rând.

Noua Mazda CX-80 dispune de o tehnologie adecvată pentru modelul de referință al gamei europene de autovehicule Mazda și include trei noi caracteristici: un nou sistem de control vocal Alexa integrat, un nou sistem de navigație hibrid care combină avantajele serviciilor offline și online și un nou sistem Trailer Hitch View, care utilizează afișajul central și o tehnologie grafică avansată pentru a ajuta la poziționarea vehiculului în raport cu remorca.

CX-80 este disponibilă la lansare cu două motorizări la alegere: un e-Skyactiv PHEV, care combină un motor pe benzină cu patru cilindri și un motor electric, oferind performanțe captivante cu un nivel de emisii foarte bun; și o motorizare diesel e-Skyactiv D, foarte eficientă, cu șase cilindri în linie, dotată cu sistemul mild hybrid M Hybrid Boost 48V de la Mazda, care oferă rezultate remarcabile în materie de emisii și economie de combustibil pentru acest segment.

Mazda CX-80
Mazda CX-80

Sistemul e-Skyactiv PHEV are o putere totală de 327 CP/ 241 kW și un cuplu de 500 Nm. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, are o viteză maximă de 195 km/h și oferă 60 km de rulare exclusiv electrică. Oferind performanțe ecologice remarcabile, acesta înregistrează un consum mediu WLTP de 1,6 l/100 km și emisii de CO2 de numai 36 g/km. Motorul e-Skyactiv D generează 254 CP, accelerând de la 0-100 km/h în 8,4 secunde și ajungând la o viteză maximă de 219 km/h. Consumul mediu WLTP este de 5,7-5,8 l/100 km și emisiile de CO2 de 148-151 g/km.

Ambele motorizări sunt cuplate la o transmisie automată cu opt trepte și la sistemul Mazda i-Activ All-Wheel Drive. Sistemul Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferă, de asemenea, posibilitatea de a alege între patru moduri de condus (plus modul EV pentru PHEV), așa cum a fost deja prezentat pentru modelul CX-60.

[1] Consum de energie ponderat, combinat pentru Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV: 1,6 l/100 km și 23,9 kWh de energie electrică/100 km; emisii de CO2 ponderate, combinate: 36 g/km, clasa CO2: B. Consumul de combustibil combinat și clasa CO2 cu bateria descărcată: 8,1 l/100 km. Clasa CO2: G. (Valori preliminare)*

Consum de energie combinat pentru Mazda CX-80 e-Skyactiv D: 5,7-5,8 l/100 km. Emisii de CO2 combinate: 148-151 g/km. Clasa CO2: E. (Valori preliminare)*

Mazda CX-80
Mazda CX-80

Platforma modelului CX-80 este prevăzută cu suspensie față cu dublu braț și suspensie spate multi-link, pentru a asigura un nivel ridicat de confort la rulare, o poziție stabilă și un control uniform al caroseriei. Sistemul său de tracțiune integrală permanentă, orientat pe puntea spate, combină stabilitatea și forța tracțiunii integrale cu caracteristicile de virare neutre ale unei configurații cu tracțiune spate. Noua Mazda CX-80 are, de asemenea, o capacitate remarcabilă de tractare de 2.500 kg.

Gama cuprinzătoare de sisteme avansate de asistență pentru șofer i-Activsense ale modelului CX-80 vizează un rating de siguranță Euro NCAP de 5 stele. Noile caracteristici de siguranță care debutează în dotarea CX-80 includ Funcția suport croazieră & trafic (CTS) cu noul sistem de asistență pentru șofer cu cameră, Asistentul avansat inteligent de frânare în oraș spate (SBS) cu sistem de atenuare a coliziunii frontale și Emergency Lane Keeping (ELK) cu sistem de asistență pentru evitarea traficului frontal.

Precomenzile pentru noua Mazda CX-80 vor începe în luna mai, iar mașina va fi pusă în vânzare în reprezentanțe din toamna acestui an. Prețul noii Mazda CX-80 în România începe de la 55.990 euro, inclusiv TVA, pentru versiunea PHEV, și de la 56.990 euro, inclusiv TVA, pentru versiunea diesel.