Începând de astăzi, pe ruta București Nord-Constanța și retur va circula primul tren format integral din material rulant modernizat, prezentat de CFR Călători. Libertatea a intrat în interiorul noului tren care va circula pe ruta București Nord-Constanța și vă prezintă primele imagini.

Trenul a garat pe peronul 14 al Gării de Nord din București la ora 10:00, iar după 90 de minute a plecat în prima cursă spre Constanța.

Locomotiva este produsă la Craiova, vagoanele la București, Cluj-Napoca și Pașcani

Noua garnitură a CFR Călători este formată dintr-o locomotivă livrată de o firmă din Craiova și patru vagoane, dintre care două de clasa I: unul livrat de Atelierele CFR Grivița și celălalt de o companie din Cluj-Napoca.

Cele două vagoane de clasa a II-a provin de la Pașcani, dintre care unul este dotat cu facilități pentru persoanele cu dizabilități și spațiu special amenajat pentru biciclete și schiuri.

Vagoane dotate cu lift pentru persoanele cu dizabilități

Acest tip de vagon este prevăzut, din construcție, cu lift special pentru urcare/coborâre în ambele sensuri, destinat persoanelor cu dizabilități. De asemenea, are cabine de toaletă adaptate pentru confortul acestora.

Potrivit CFR Călători, „aceste unități de material rulant modernizat din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență vor forma compunerea a patru trenuri”.

Programul de circulație pe ruta București – Constanța – București

Primul tren a plecat din București Nord la ora 11:30, cu sosire în Constanța la ora 13:47. Returul este programat cu plecare din Constanța la ora 15:25 și sosire în București Nord la ora 17:49.

Începând cu data de 17 aprilie, programul zilnic al garniturilor este următorul:

București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47)
Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49)

Cele patru trenuri vor circula zilnic pe această rută, inclusiv în perioada Sărbătorilor Pascale și în minivacanța de 1 Mai.

Detalii despre locomotiva de la Craiova

livrată de firma SC Softronic SRL Craiova
capacitate de 6.000 kW/h
echipată cu motor de tracțiune asincron
prevăzută cu sistem pentru controlul permanent a vitezei trenului – ETCS nivel 2
aptă să circule cu viteza de 160 km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare

Vagoane clasa I realizate la București și Cluj-Napoca

livrate de SC Atelierele CFR Griviţa SA și SC Remarul „16 Februarie” SA Cluj-Napoca
echipate cu sistem de climatizare superior
dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment
dispun de o capacitate de 52 de locuri
sunt apte să circule cu viteza de până la 160 km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare

Vagoane clasa a II-a realizate la Pașcani

livrate de SC Electroputere – VFU SA Pașcani
echipate cu sistem de climatizare superior
dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment
sunt apte să circule cu viteza de până la 160 km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare
vagoanele clasice de clasa a II-a dispun de o capacitate de 64 de locuri
vagoanele de clasa a II-a cu specific pentru persoanele cu mobilitate redusă și, totodată, cu spațiu pentru biciclete/schiuri au o capacitate de 51 de locuri

Care sunt planurile CFR Călători pentru modernizarea trenurilor

CFR Călători a semnat, în decembrie 2023, un contract de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, precum și a 139 de vagoane.

Potrivit oficialilor companiei, modernizarea va avea ca efect sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, creșterea calității serviciilor de transport și realizarea unor conexiuni rapide între principalele unități administrativ-teritoriale.

Valoarea totală a proiectului de investiții pentru CFR Călători este de aproape 415 milioane de euro. Finanțarea este asigurată atât din fonduri europene prin PNRR, cât și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.