Tesla a avut o altă lună teribilă a vânzărilor în Europa, cu un caz deosebit de frapant: în Suedia, livrările mărcii au scăzut cu 89% în octombrie, la doar 133 de unități. Deși Suedia este o piață mică din punct de vedere al volumului, se mândrește cu o cotă semnificativă a vânzărilor de vehicule electrice, relatează Cinco Dias.

Țara în care creșterea este, de fapt, o pierdere

În alte țări precum Norvegia și Italia, compania a înregistrat o scădere la jumătate, în timp ce în Spania, vânzările au scăzut cu 30,6%, la 393 de unități, conform datelor de la asociația națională a producătorilor de automobile, Anfac.

Chiar și așa, până în prezent, în acest an, marca a reușit să crească cu 7,6% în Spania, deși aceasta reprezintă, de fapt, o pierdere semnificativă a cotei de piață, deoarece vânzările de vehicule electrice aproape s-au dublat între ianuarie și octombrie, cu o creștere de 89,7%.

Cu 2,4% mai mult în Franța

În Europa, principala excepție pentru Tesla în octombrie a fost Franța, unde a reușit să crească cu 2,4%, deși acest lucru este comparat cu octombrie 2014, care a fost o lună foarte slabă pentru producătorul american.

Conform datelor de la ACEA, Asociația Producătorilor Europeni de Automobile, înmatriculările de vehicule electrice au crescut cu 25,4% pe întreg continentul între ianuarie și septembrie, fiind înmatriculate aproape 1,8 milioane de vehicule electrice. Cu toate acestea, în aceeași perioadă, Tesla a suferit o scădere de 28,5%, la 173.694 de unități.

Musk, pedepsit de europeni

Deși, la începutul anului, compania a atribuit scăderea vânzărilor unor factori precum tranziția dintre vechiul și noul Model Y, adevărul este că europenii par să pedepsească marca pentru implicarea magnatului în administrația Trump, unde acesta a condus Departamentul pentru Eficiență Guvernamentală (DOGE) pentru reducerea cheltuielilor de stat.

Totodată, acesta a căzut în dizgrație și pentru sprijinul său explicit acordat partidelor europene de extremă dreapta, cum ar fi Alternativa pentru Germania în alegerile din februarie 2025.

BYD, cel mai mare competitor, e pe val

În Europa, compania se confruntă, de asemenea, cu provocări din cauza creșterii mărcilor chinezești precum BYD, în prezent cel mai mare competitor global al său în sectorul vehiculelor electrice, și a redresării giganților din industrie precum Volkswagen, care este acum cel mai mare vânzător de mașini electrice de pe continent.

Producătorul chinez BYD a vândut luna trecută de trei ori mai multe mașini noi în Uniunea Europeană decât în august 2024, depășind competitorul american Tesla pentru a doua lună consecutivă, scrie Reuters, care citează datele publicate joi de asociația europeană a constructorilor auto ACEA.

În SUA, record de vânzări

Între timp, în SUA, Tesla a înregistrat un trimestru record de vânzări, clienții grăbindu-se să profite de stimulentul guvernamental de 7.500 de dolari pentru achiziționarea de vehicule electrice, care a expirat pe 30 septembrie. Între iulie și septembrie, Tesla a înmatriculat aproximativ 497.000 de vehicule în întreaga lume, o creștere de 7%.

Afectat de taxele vamale și cheltuielile operaționale, producătorul american de vehicule electrice Tesla înregistrează o scădere semnificativă a profitului net în al treilea trimestru, scrie Capital.fr. Cu toate acestea, cifra de afaceri este în creștere față de anul trecut, datorită vânzărilor mai mari, ca urmare a subvențiilor.