Vânzările de autoturisme în Uniunea Europeană (UE) au atins în luna august cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, după o scădere de 18,3%,  iar vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 43,9%, potrivit unui raport al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA). Cererea pentru mașini electrice a scăzut pentru a patra lună consecutivă.

Acest lucru a fost influențat de scăderile de două cifre ale vânzărilor pe piețele majore, precum Germania, Franța și Italia.

Vânzările de mașini complet electrice au coborât cu 43,9% în august, marcând a patra lună consecutivă de scăderi, în timp ce cele mai mari piețe de vehicule electrice din blocul comunitar, Germania și Franța, au înregistrat scăderi de 68,8% și, respectiv, 33,1%.

Siatuația pieței auto e mai proastă decât înainte de pandemie

Vânzările de mașini în Europa au scăzut mult sub nivelurile anterioare pandemiei de COVID-19, iar producători auto precum Volkswagen au avertizat că această tendință s-ar putea să nu se schimbe în viitorul apropiat.

Creșterea vânzărilor de vehicule electrice a încetinit, parțial din cauza politicilor divergente privind stimulentele, în timp ce autoritățile de reglementare au impus tarife mari pentru a descuraja importurile de vehiculele electrice ieftine din China.

Vânzările de mașini electrice cu baterie și plug-in au scăzut cu 43,9% și, respectiv, 22,3% în august, în timp ce vânzările de mașini hibrid-electric au crescut cu 6,6%, ajungând la o cotă de piață de 31,3%.

Înmatriculările de mașini produse de cei trei mari producători auto din Europa, Volkswagen, Stellantis și Renault, au scăzut față de anul trecut cu 14,8%, 29,5% și, respectiv, 13,9%.

Vânzările producătorului de vehicule electrice Tesla au scăzut cu 43,2%, iar cele ale companiei chineze SAIC Motor au scăzut cu 27,5%.

Hibridele, preferate electricelor

Cota de piață a mașinilor hibride electrice a crescut în UE în ultimele luni, deoarece cumpărătorii le consideră un compromis accesibil între mașinile cu combustie internă și cele complet electrice.

Pentru a stimula piața vehiculelor electrice, Germania a convenit în septembrie asupra unor deduceri fiscale de până la 40% pentru companiile care vând mașini electrice, după ce anul trecut a încheiat un program de subvenții destinat accelerării tranziției verzi.

Se estimează că mașinile electrice pe baterie vândute în blocul comunitar vor ajunge la o cotă de piață totală de 20%-24% până în 2025, în principal datorită prețurilor de vânzare mai mici.