Hotelul Perla din Mamaia, un simbol al litoralului românesc, va fi demolat după 60 de ani. Clădirea, construită în 1962, a fost un reper pentru generații de turiști, informează publicația Constanța 100%.
Agenția pentru Protecția Mediului Constanța a aprobat proiectul de demolare al clădirii fără evaluare de mediu.
Critici și controverse, la demolarea hotelului Perla din Constanța
Compania Inproiect SRL, deținută de omul de afaceri Ionescu Vasilache Gheorghe, a primit aprobarea pentru proiectul „Construire și desființare Hotel, Restaurant Perla și organizare de șantier”.
Acesta prevede demolarea completă a clădirii de 12 etaje din Constanța, inclusiv piscina și anexele, pe o suprafață de peste 12.000 mp.
Decizia a stârnit critici din partea unor arhitecți și membri ai societății civile. Aceștia consideră Hotelul Perla din Mamaia un exemplu valoros de arhitectură modernistă a anilor ’60.
Clădirea face parte dintr-un ansamblu urban coerent din județul Constanța care definește intrarea sudică în stațiune.
În 2019, Hotelul Perla din Constanța a fost cumpărat de la Mohammad Murad pentru aproximativ patru milioane de euro.
Noul proprietar, Inproiect SRL, are planuri similare de reconstrucție pentru alte hoteluri din Mamaia.
Ce va apărea în locul renumitului hotel Perla din Constanța
Transformarea radicală a zonei face parte dintr-un val mai amplu de modernizare imobiliară. Unii specialiști avertizează că aceste schimbări ar putea afecta identitatea arhitecturală a stațiunii Mamaia.
În locul renumitului hotel Perla din Constanța urmează să apară un ansamblu hotelier nou, modern, dar fără încărcătura identitară și istorică a vechii clădiri.
Inproiect SRL, cu o cifră de afaceri de 11,6 milioane de lei în 2024, dar și cu pierderi raportate, mizează pe noile dezvoltări pentru a revitaliza zona Perla. Compania speră să repoziționeze această parte a stațiunii în peisajul hotelier.
Transformarea radicală a zonei din Constanța este parte dintr-un val mai amplu de „upgrade” imobiliar care, spun unii specialiști, riscă să șteargă identitatea arhitecturală a stațiunii Mamaia.
Deși publicul poate trimite observații până pe 21 iunie 2025, precedentele arată că opinia cetățenilor are șanse minime să influențeze parcursul investiției. Acesta este al doilea proiect al Inproiect care trece fără evaluare de mediu.