Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul în 2022 a fost de 265 lei, în creștere cu 15% față de anul precedent, conform datelor procesatorului de plăți electronice NETOPIA Payments.

În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice în 2022 s-au numărat utilitățile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C.

Cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de NETOPIA Payments în 2022 a fost luna noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianților parteneri au organizat Black Friday.

În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top.

Anul trecut, procentul românilor care au folosit telefonul mobil pentru a finaliza o achiziție online a fost de 72,2%, față de desktop în procent de 27,1% sau tabletă de 0,7%.

Din punct de vedere demografic, în intervalul de referință, femeile au fost mai înclinate să facă achiziții online, în procent de 52,4%, față de bărbați, unde procentul a fost de 47,6%.

De asemenea, segmentul de vârstă cu cel mai ridicat nivel de achiziții online a fost reprezentat de cel de 35-44 ani (25,52%), urmat îndeaproape de 25-34 (22.46%), 45-54 (20.91%), 18-24 (14.33%), 55-64 (9.27%) și 65+ (7.51%).

În topul orașelor în care s-au realizat cele mai multe tranzacții online în 2022 au fost București, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Ploiești.

În prezent, 24.000 de afaceri din industria de e-commerce procesează plățile prin serviciile oferite de NETOPIA Payments. Compania a înregistrat o creștere de 35% a tranzacțiilor procesate în 2022 față de 2021.

CITEȘTE ȘI: Clienții ING Bank pot să îşi creeze un card de credit virtual