Șeful echipei Mercedes, Toto Wolff, recunoaște că au pierdut timp în procesul de a-și pune conceptul să funcționeze, în timp ce rivalii lor s-au dezvoltat în continuare. Vorbind cu Sportskeeda înainte de GP din Bahrain, austriacul a recunoscut că este timpul să reevalueze direcția cu dezvoltarea mașinii lor.

Întrebat de Sportskeeda dacă au pierdut timp în procesul de îmbunătățire a conceptului de mașină în timp ce rivalii lor au intrat în joc, Wolff a spus:

„Da, cu siguranță, testarea nu a fost curată, am avut oscilații mari în performanță. Nu am inteles-o. Cred că ieri am deblocat un potențial pe care l-am văzut astăzi. Lacunele nu sunt mari. Dar pentru că mașinile de top sunt atât de aproape una de alta, între trei patru echipe. Aston Martin este acum în sus și în jos, dar asta se poate schimba foarte mult. Cu siguranță fiecare zi contează, pierzând aceste zile, va fi dificil să ne prindem din urmă și, prin urmare, trebuie să luăm deciziile corecte și precise acum pentru a pune pânzele în direcția corectă.”

În timp ce Mercedes și-a petrecut cea mai mare parte a sezonului 2022 rezolvându-și problemele de performanță cu W13, rivalii lor Red Bull și Ferrari au reușit să-și dezvolte conceptele și să-și îmbunătățească performanțele. Recunoscând că au pierdut timp, Wolff consideră că nu își pot permite să mai piardă cu dezvoltarea W14. El a simțit că era timpul ca echipa să apeleze la filozofia lor actuală de design. Wolff consideră că mașina lor nu este suficient de bună în comparație cu rivalii lor, având în vedere că competiția dintre primele trei și primele patru echipe este atât de strânsă.

Cu toate acestea, echipa lor de clienți Aston Martin a arătat un ritm competitiv și a dominat weekendul în sesiunile de antrenament și, cu siguranță, a părut mai competitivă decât ei. Tabăra de la Silverstone folosește aceeași cutie de viteze, grup motoare și suspensie spate ca Mercedes, dar a reușit să fie la fel de competitivă ca Red Bull. Wolff crede că la viteză maximă își pierd performanța maximă în comparație cu rivalii lor.

Despre dacă conceptul lui Aston Martin a avut răspunsuri la problemele lor de performanță, Wolff a spus:

„Au câștigat două secunde într-o jumătate de an, iar mașina lor este jumătate a noastră din motor, cutie de viteze și suspensie spate. Ei folosesc același tunel de vânt, așa că există o mulțime de paralele. Trebuie doar să recunoaștem că au făcut o treabă extraordinară. Dacă a fost mecanic sau suspensie (slăbiciune), atunci Aston Martin ar trebui să o aibă și el. Ideea este că îl pierdem la viteză mare. Este tura 5/6/7. Acesta este aproape singurul loc în care pierdem o mare parte din timp. Suntem bine în celelalte viraje, suntem bine pe linie dreaptă.” Toto Wolff admite că W14 nu este competitiv și Mercedes trebuie să ia o nouă direcție

Admițând că aproape și-au pierdut încrederea în conceptul actualei lor mașini, Wolff consideră că echipa va trebui să discute ce poate fi schimbat pentru a face mașina competitivă. Insinuând că ar putea lua în considerare o altă filozofie de design, șeful Mercedes a sugerat că trebuie să aibă o mașină care să îi ajute să câștige și să vizeze podiumuri.

Comentând Mercedes W14 și potențialul său, Wolff a spus:

„Nu cred că acest pachet va fi competitiv în cele din urmă. Am dat cea mai bună șansă pe tot parcursul iernii, iar acum trebuie doar să ne regrupăm și să ne adunăm cu inginerii, care nu sunt deloc dogmatici cu privire la nimic. Nu există vaci sfinte și trebuie să decidem care este direcția de dezvoltare pe care vrem să o urmăm pentru a fi competitivi pentru a câștiga curse.” Se lansează în rețea pentru prima dată în 2023.

Pornind de la întrebarea lui Sportskeeda, când a fost interogat despre direcția pe care doreau să o ia, șeful Mercedes a spus:

„Este întreaga dezvoltare a mașinii. Găsim o forță aerodinamică bună în tunel și am găsit o forță aerodinamică bună în tunel de câteva luni. Dar trebuie să ne uităm la modul în care îl putem optimiza într-un mod în care poate găsim mai multe din asta. Ceea ce îmi place foarte mult este să lucrez în echipă și să descopăr asta, și am spus-o anul trecut, uneori este important pe termen lung să greșesc. Am încredere în fiecare milimetru inginerilor și am greșit fizica. Acum trebuie să o corectăm pentru că mai sunt încă trei ani de reglementare.”

Fără să menționeze dacă treceau complet la un nou concept de mașină la jumătatea drumului, șeful Mercedes a sugerat că este nevoie de o schimbare de direcție cu designul și filozofia mașinii lor. Cu plafoane bugetare în vigoare, dezvoltarea a două concepte simultan ar putea deveni o afacere costisitoare. Cu toate acestea, Wolff a clarificat că trebuie să treacă în revistă întreaga dezvoltare a mașinii lor în mare măsură. În timp ce marsuina este o poveste din trecut, optimizarea performanței de la W14 este un domeniu cu care se luptă.

 

Sursa – www.sportskeeda.com

Articolul Toto Wolff, şeful Mercedes insistă să ia „deciziile corecte” anul acesta, după gafa de sezon apare prima dată în Jurnalul National.