Aceste condiţii, cunoscute sub denumirea de earn-out, amână plata unei părţi din contravaloarea tranzacţiei, au spus surse familiare cu problema.
Pentru ca preţul integral să fie plătit, fluxul de numerar al Subway ar trebui să atingă anumite etape într-o perioadă specificată după încheierea tranzacţiei, au spus acestea.
Acordul a fost evaluat la 8,95 miliarde de dolari, excluzând ţinta de câştig, au spus sursele.
Roark a depăşit o ofertă târzie din partea unui grup rival, condus de TDR Capital şi Sycamore Partners, care a depus o ofertă finală de 8,75 miliarde dolari sau 8,25 miliarde dolari, excluzând un earn-out, potrivit unor persoane familiare cu chestiunea.
Aranjamentul a ajutat la eliminarea unei diferenţe în aşteptările de evaluare dintre Roark Capital şi familiile DeLuca şi Buck care deţin Subway, potrivit surselor.
Subway, care are aproximativ 37.000 de restaurante în peste 100 de ţări, nu a dezvăluit joi termenii acordului.
Acordul va face din Roark Capital unul dintre cei mai mari operatori de restaurante din lume.
Acesta controlează Inspire Brands, proprietarul unor lanţuri de restaurante, între care se află Jimmy John’s, Arby’s, Baskin-Robbins şi Buffalo Wild Wings.
”Roark aduce mai mult la masă decât ar avea alţi investitori”, a spus Neil Saunders, director general al GlobalData. Experienţa sa de a ajuta brandurile de restaurante să se dezvolte va fi de ajutor, mai ales pe piaţa din SUA, unde rămâne cu mult sub vârful pe care l-a atins acum câţiva ani”, a spus el.
Subway a anunţat în februarie că explorează o posibilă vânzare, atragând interes de la firme de capital privat, inclusiv Roark, Advent International, TDR Capital şi TPG, precum şi filiala de gestionare a activelor a lui Goldman Sachs.
Lanţul de restaurante a sperat atunci să obţină mai mult de 10 miliarde de dolari, datorită mărcii sale puternice şi afacerilor internaţionale.
Dar firmele de achiziţii au răspuns că valorează mai puţin, deoarece au considerat că afacerea sa din SUA este saturată.
Deţinută de familiile sale fondatoare încă de la deschiderea primului său punct de vânzare, în 1965, Subway s-a luptat de câţiva ani cu concurenţa rivalilor, până când şi-a reînnoit meniul şi a crescut cheltuielile de marketing în 2021.
Aceste eforturi par să dea roade, deoarece vânzările Subway în termeni comparabili din America de Nord au crescut cu 9,3% în prima jumătate a anului 2023.
Roark şi Subway au 12 luni pentru a încheia afacerea, care are o taxă de despărţire de 4%, au spus surse. Taxa acoperă posibilitatea ca autorităţile de reglementare antitrust să împiedice tranzacţia.