”S-au întâmplat bombardamente la graniţa comună, pe canalul comun Chilia. Noi suntem în contact permanent cu colegii din Ucraina. 70 la sută din ceea ce tranzitează sau ceea ce exportă Ucraina pe zona de grâne, se întâmplă prin România. Chiar mai mult de 2,5 milioane de tone tranzitează lunar România, ca să fie exportate. În toate discuţiile pe care le-am avut şi cu americanii şi cu ucrainenii la Galaţi, şi cu Comisia Europeană am ajuns la concluzia că putem să ajungem la 4 milioane prin câteva măsuri pe care sunt convins că le putem implementa în perioada următoare. Unele dintre ele, proiecte europene şi vă dau un exemplu, navigabilitatea pe Sulina 24 de ore din 24. Astăzi se navighează doar pe lumină, pe durata zilei. Acest proiect se va finaliza într-olună şi va duce la o ridicare a acestei capacităţi. Navigabilitate 24 de ore din 24 va însemna un număr mult mai mare de nave”, a declarat Sorin Grindeanu, luni seară, la Digi24.
Întrebat dacă e pericol privind bruiajul GPS al navelor, ministrul Transporturilor a arătta că au fost evitate anumite situaţii care se puteau transforma în tragedii, dar că e o zonă de conflict în care se poate întâmpla orice.
”Sunt instituţii, la noi e Autoritatea Navală Română care e în contact cu fiecare navă de acets tip, dar sunt şi alte instituţii care nu au legătură cu activitatea navală. Am încredere, până acum au fost nişte profesionişti, nu doar cei care au gestionat lucrurile din parea Ministerului Transporturilor, ci şi alte instituţii,şi au fost evitate tot felul de situaţii care puteau să se transforme în tragedii. Au fost, e zonă de conflict, gândiţi-vă că s-au bombardat peste Dunăre. Am fost de acord ca în acea zonă, pe malul românesc să poată fi parcate, nu ştiu dacă e termenul potrivit, toate navele care nu au loc să inrreîn Reni sau Ismail. Dacă ar aştepta pe malul celălalt ar fi în pericol”, a spus Grindeanu.