Șefii Aeroportului Mihail Kogălniceanu din Constanța și-au triplat indemnizațiile lunare, de la 7.498 de lei brut la 23.800 de lei brut, după care și-au redus obiectivele de performanță, conform Dobrogea Live.

În urmă cu două zile, pe 6 februarie 2025, Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) a analizat și aprobat indicatorii-cheie de performanță ce reies din Planul de administrare 2024-2028, act elaborat de Consiliul de Administrație al Aeroportului.

Votul nu a fost unanim, întrucât Fondul Proprietatea și Consiliul Județean Constanța s-au opus. În plus,  Consiliul Județean Constanța nu a fost de acord cu hotărârea din 9 ianuarie 2025 privind majorarea indemnizațiilor.

Reprezentanții CJC au explicat pentru sursa citată motivele pentru care nu au aprobat indicatorii-cheie de performanță: „Este o încălcare a HG 639/2013. Stabilirea indicatorilor s-a făcut fără a avea în vedere o abordare echilibrată. Planul de administrare pentru perioada 2024-2028 prevede indicatori de performanță la nivel minim, ceea ce înseamnă că nu va fi niciun progres real de la un an la altul”.

Aeroportul din Constanța ar putea înregistra într-un an la fel de mulți pasageri ca Aeroportul din Timișoara în doar o lună

Șefii Aeroportului din Constanța și-au fixat obiective modeste, potrivit sursei citate. Planul de administrare 2024-2028 prevede următoarele obiective:

creșterea numărului de pasageri comerciali cu 4,5% în fiecare an,
creșterea gradului de satisfacție a pasagerilor în vederea asigurării unei fidelizări de  a acestora de mai bine de 75%;
creșterea cifrei de afaceri cu 2,5% anual,
reducerea pierderilor cu 5% anual.

Anul trecut, aeroportul din Constanța a înregistrat un trafic de 97.925 de pasageri. O creștere de 4,5% ar însemna circa 4.500 de pasageri în plus pentru 2025.

În acest sens, Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanța ar putea înregistra în decursul unui an la fel de mulți pasageri ca Aeroportul din Timișoara în doar o lună.

Sursa citată a remarcat și o discrepanță între Planul de administrare și indicatorii de performanță. În vreme ce planul menționează o creștere a satisfacției pasagerilor la peste 75%, anexa indicatorilor prevede o creștere de 95,5% în 2025 și 97% în 2028.