Înmatriculările de mașini electrice în Germania au scăzut vertiginos în 2024, trăgând în jos întreaga piață auto, fără perspective reale de redresare în cea mai deprimată economie a Europei, avertizează specialiștii citați de AFP.
Acest rezultat sumbru pentru piața auto germană, un pilon al industriei țării, era așteptat după o succesiune de indicatori slabi de-a lungul lunilor.
Scădere după cinci ani de creștere robustă
Pe ansamblul anului 2024, au fost înmatriculate 381.000 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă o scădere anuală de 27,4%, după cinci ani de creștere robustă, potrivit agenției federale pentru automobile KBA de luni.
Motivul: o cerere încetinită de efectele de durată ale inflației și de încetarea bruscă, în urmă cu un an, a subvențiilor publice pentru achiziționarea de autovehicule alimentate cu baterii. Cota de piață a mașinilor electrice a scăzut la 13,5% din totalul vânzărilor de vehicule, după ce se apropiase de 19% în 2023.
Anul trecut, în cea mai mare economie europeană au fost înmatriculate în total 2,81 milioane de autoturisme, în scădere cu 1,0%, după doi ani consecutivi de creștere.
Cu 992.000 de unități noi, motoarele cu combustie pe benzină chiar au recâștigat teren în fața vehiculelor electrice, în ciuda țintelor europene, cu înmatriculări în creștere cu 1,4%.
Singurul punct pozitiv este că segmentul hibrid își revine, cu o creștere anuală de 12,7%, și reprezintă acum una din trei înmatriculări.
Tendința către mașinile electrice este europeană: vânzările de mașini electrice au scăzut în 14 din cele 27 de țări ale UE în noiembrie, cota lor de piață coborând de la 16,3% la 15%, potrivit EY.
În clasamentul producătorilor, gigantul Volkswagen rămâne la conducere: cu 537.000 de unități înmatriculate anul trecut în Germania, este cu mult înaintea producătorilor chinezi (MG ROEWE, BYD, XPENG etc.), care au înregistrat doar 25.000 de înmatriculări în 2024.
Compania americană Tesla, primul producător mondial de vehicule complet electrice, a pierdut teren pe piața germană: cu 38 000 de înmatriculări, cota sa de piață a scăzut la 1,3%, față de 2,2% în 2023.