Avertismentele autorităților din week-end cu privire la sosirea ciclonului Ashley i-au făcut pe români să reia comportamentele de la începutul pandemiei de COVID, aceștia înghesuindu-se la cumpărat alimente, apă, ulei și hârtie igienică, arată datele consultate de Libertatea.
Încă dinainte de mesajele RO-ALERT emise duminică de autorități, pe rețelele sociale au apărut imagini cu privire la cozile din magazinele fizice.
Acestea au fost ulterior confirmate de datele retailerilor.
„Weekendul acesta a crescut atât numărul de comenzi, cât și valoarea bonului. În ceea ce privește tipul de produse preferate de către clienți, ne uităm la apă – creștere de 15%, ulei & oțet – creștere de 11%, conserve – creștere de 10%”, a declarat Michael Kaiser, director comercial al supermarketului online Sezamo.
„Am observat o ușoară creștere a interesului și pentru legume cu durata de viață mai lungă (precum cartofi, ceapă), dar și pentru hârtie igienică”, mai spune oficialul.
Aplicația Sezamo funcționează doar în regiunea București-Ilfov, compania livrând dintr-un depozit de 12.000 de metri pătrați situat în Ștefăneștii de Jos.
A crescut exportul de energie
Un alt efect al „ciclonului” a fost creșterea exportului de energie electrică al României, după ce vântul a făcut fermele eoliene să producă mai mult, conform Economica.net.
Potrivit sursei citate, luni dimineața România exporta 1.200 MW de energie electrică, în scădere față de nivelurile de azi-noapte, care au fost și de peste 2.000 MW.
Dimineață, majoritatea producției era asigurată de turbinele eoliene, cu peste 2.500 MW și a centralelor hidro, cu 1.800 MW.
Avertismentele autorităților
Autoritățile au transmis duminică avertismente în regiunea București-Ilfov, dar furtuna prevestită nu a venit.
Mircea Fechet, ministrul Mediului, a afirmat că este mai bine să fii pregătit, decât să existe doar o avertizare blândă.
Furtuna a afectat însă estul țării, peste 6.000 de persoane fiind evacuate în special județul Galați.
Foto: Dumitru Angelescu