Renault se aşteaptă ca producătorul auto Dacia, marca low-cost a constructorului de mașini francez, să îşi dubleze vânzările şi profitabilitatea până în 2030, relatează Reuters.
Dacia se aşteaptă la dublarea veniturilor între 2022 şi 2030, jumătate din creştere fiind determinată de volumele de vânzări şi jumătate de „gamă şi preţ”.
Costurile fixe sunt aşteptate să crească uşor în aceeaşi perioadă, se arată într-un comunicat al Renault Group.
De asemenea, Dacia se aşteaptă ca rentabilitatea capitalului angajat să îl depăşească pe cel al Renault Group şi să se dubleze între 2022 şi 2030.
În prezent, gama Dacia include un singur vehicul complet electric (EV), modelul compact Spring, care este fabricat în China şi, prin urmare, se va confrunta în Europa cu tarife vamale suplimentare de 21%.
„De la soluţii electrificate accesibile ICE (vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă), Dacia va avea o tranziţie lină către EV în Europa, fiind un pionier în soluţii accesibile EV”, se arată în comunicatul companei franceze.
Vânzări în creștere în 2023
Constructorul de la Mioveni a vândut în 2023 pe piața locală 46.124 de mașini, marcând o creștere de 14,8% comparativ cu 2022, ceea ce îi asigură prima poziție în fruntea pieței auto românești, cu o cotă de piață de 28,6%.
Cel mai bine vândut model a fost Dacia Logan, cu 14.269 de unități vândute în 2023, în creștere cu 25% față de 2022. Pe locul al doilea s-a situat Dacia Duster, cu 10.908 unități vândute, cu 747 mai multe decât în 2022.
Locul al treilea a fost ocupat de Dacia Sandero, cu 9.896 de exemplare vândute, înregistrând o creștere de 16,9%. Dintre acestea, 92% au fost versiuni Stepway.
Poziția a patra a fost ocupată de Dacia Spring, cea mai vândută mașină electrică din România, cu 6.875 de unități comercializate.
Modelul Dacia Jogger s-a clasat pe locul al cincilea, cu 4.175 de exemplare vândute anul trecut. De asemenea, Jogger este cel mai popular monovolum cu până la 7 locuri din țară, iar versiunea hibridă Hybrid 140 a constituit 17% din vânzările acestui model.