Conform documentului, comparațiile vor viza evoluția elevului, adică rezultatele sale precedente și cele actuale, fără a compara copiii între ei.
Evaluarea va fi centrată pe următoarele aspecte, conform sursei menționate:
- Se va desfășura într-un cadru afectiv pozitiv, evitând provocarea de emoții negative, și va consolida încrederea în sine a elevilor, precum și dorința de a persevera.
- Obiectivul evaluării va avea în vedere conduita elevului, acțiunile sale și produsele activității într-o situație concretă.
- Elevii vor fi implicați activ în procesul de autoevaluare, fiind încurajați să-și analizeze și să-și aprecieze propriile performanțe.
- Comparațiile vor face referire exclusiv la progresul individual al elevului, fără comparații între colegi.
Vezi și: Ligia Deca susține mobilitatea internațională a studenților
Informații de context
Evaluarea elevilor din clasele primare se va desfășura în mod continuu pe parcursul anului școlar, conform ROFUIP 2024. La sfârșitul clasei pregătitoare și clasei I, se întocmește un raport privind dezvoltarea fizică, socioemoțională, cognitivă, a limbajului și atitudinilor față de învățare, elaborat de cadrul didactic și consilierul școlar.
Instrumentele de evaluare sunt variate și includ evaluări orale, teste scrise, activități practice, proiecte și alte metode stabilite de comisia de curriculum. Pentru clasele I-IV, evaluările inițiale nu se trec în catalog și au rolul de a identifica problemele elevilor.
Evaluările se vor face în funcție de vârsta și particularitățile psihopedagogice ale elevilor, fără a compara copiii între ei, ci progresul individual. La clasele primare, calificativele sunt folosite pentru evaluare, iar la finalul fiecărui an școlar rezultatele se consemnează în catalog.
Pentru Matematică și Științe, elevii trebuie implicați direct în procesul de învățare, nu doar prin observare. Temele pentru acasă trebuie să fie diferențiate și să nu aibă un volum mare.
Sursa: edupedu.ro