Facultatea de Litere de la Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) susține propunerea de extindere a duratei studiilor de licență la patru ani pentru viitorii profesori. „Ar crește în mod cert calitatea absolvenților”, afirmă Dana Percec, decana facultății, într-un interviu acordat Edupedu.ro. Ea subliniază că o pregătire mai îndelungată ar permite studenților să se specializeze mai temeinic în domeniul lor de studiu.

Propunere: Extinderea duratei studiilor la 4 ani pentru viitorii profesori, susținută de Facultatea de Litere din Timișoara

Percec a adăugat că această măsură este esențială pentru a oferi timp suplimentar pentru o formare riguroasă, în special pentru cei care vor preda limba și literatura română sau limbi moderne. Aceasta se aliniază propunerii formulate în vară de decanele Oana Fotache Dubălaru și Laura Sitaru de la Facultatea de Litere și, respectiv, Facultatea de Limbi și literaturi străine (FLLS) a Universității din București.

Percec a subliniat că programele de dublă specializare, cum ar fi cele de limbi și literaturi, necesită mai multe semestre pentru o pregătire eficientă, având în vedere complexitatea acestora. „Este nevoie de timp pentru a forma profesioniști în toate ramurile de știință și pentru toate programele de studii”, a declarat decana.

De asemenea, profesoara de la Facultatea de Litere, Istorie și Teologie a UVT a evidențiat importanța prelungirii studiilor pentru a asigura o formare de calitate în domeniul filologic, nu doar în alte discipline. Extinderea duratei de studiu ar facilita integrarea cursurilor complementare și a competențelor transversale, precum un curs de media literacy.

În același timp, decana a tras un semnal de alarmă cu privire la subfinanțarea programelor filologice, menționând că studenții din aceste domenii se confruntă adesea cu o încărcătură academică excesivă. „Studenții de la programele de filologie consideră că timpul alocat pentru formarea lor în ambele specializări este insuficient. Acest lucru se reflectă în numărul mare de cursuri pe zi, numărul mic de credite pentru disciplinele din planurile de învățământ și numărul mare de examene din sesiune”, a adăugat Percec.

Vezi și: Denumiri noi în educație și securitate: profesori pentru educație timpurie și lucrători în servicii private

„Programele filologice au suferit întotdeauna de subfinanțare”, a afirmat Percec, subliniind că studenții se confruntă cu un număr excesiv de cursuri și examene. Ea a adăugat că un curriculum mai aerisit, desfășurat pe parcursul a patru ani, ar oferi studenților mai mult timp pentru pregătire individuală, ceea ce ar contribui la creșterea calității absolvenților.

Dana Percec, profesor universitar de limba engleză și decan al Facultății de Litere de la Universitatea de Vest din Timișoara din 2012, a menționat că, în contextul actual, viitorii profesori trebuie să fie pregătiți pentru provocările educației moderne. O durată mai lungă a studiilor ar permite introducerea unor cursuri noi, esențiale pentru dezvoltarea competențelor necesare în era digitalizării.

Mai multe detalii pe edupedu.ro 

Articolul Propunere: Extinderea duratei studiilor la 4 ani pentru viitorii profesori, susținută de Facultatea de Litere din Timișoara apare prima dată în Pedagoteca.