Peste 700 de jucători din 120 de ţări vor participa la Iaşi, între 24 august şi 4 septembrie, la Campionatul Mondial de Esports, evenimentul urmând a fi organizat de Primăria Iaşi.

 

Edilul ieşean Mihai Chirica a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că se aşteaptă ca vizibilitatea Iaşiului la nivel internaţional, să crească, el precizând, însă, că un eveniment de asemenea anvergură nu va fi uşor de organizat.

În total, vor participa la acest campionat mondial peste 700 de jucători din 120 de ţări, premiile totale fiind de 500.000 de euro.

Vezi și Copiii care fac sport de performanţă vor primi tichete de 150 de lei

„Viziunea noastră de a ne axa pe zona digital, gaming şi esports este una corectă. Un eveniment de o asemenea amploare nu va fi uşor de organizat, mai ales că ediţia din 2023 este prima demarată şi organizată de o municipalitate. Suntem prima Primărie care demarează şi se implică în organizarea unui asemenea proiect. Ne aşteptăm ca Iaşul să aibă o vizibilitate importantă la nivel internaţional, iar industria ospitalităţii şi întreaga comunitate să aibă de câştigat”, a declarat primarul Mihai Chirica.

În cadrul evenimentului, primarul Iaşiului Mihai Chirica şi ministrul Sebastian Burduja au semnat un protocol de colaborare între Primăria Municipiului Iaşi şi Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării în vederea organizării Campionatului Mondial de Esports de la Iaşi.

„Iaşul este exemplu de viziune, de vector de dezvoltare pentru o întreagă regiune şi este un exemplu de asumare. Nu sunt multe comunităţi în România care să îşi fi asumat organizarea unui asemenea eveniment, iar ieşenii şi autorităţile locale merită tot respectul românilor. Ceea ce experimentează Iaşul de câţiva ani de zile reprezintă un exemplu pentru România. Iaşul, Clujul, câteva alte oraşe din România au crescut economic în ultimul deceniu mai mult decât Singapore în perioada de boom. Dacă Iaşul este capitala Moldovei, pot spune că este şi capitala României digitale şi capitala României viitorului prin asumarea organizării acestui Campionat de Esports”, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.

La rândul său, Vlad Marinescu, preşedintele Federaţiei Internaţionale de Esports, a precizat că sunt deja peste două milioane de oameni care au început să se califice pentru acest eveniment în stagiul competiţiilor naţionale.

”Săptămâna viitoare începem calificările continentale. Mă bucur să vă spun că avem deja 109 ţări calificate la acest eveniment cu care vom doborî toate recordurile”, a mai spus Vlad Marinescu.

De asemenea, Iaşul va găzdui în acest an, pe lângă cel mai mare campionat de esports organizat vreodată în România, şi două summituri importante despre domeniul sporturilor electronice, respectiv summitul românesc, care va avea loc în luna iunie, şi cel european, organizat de European Esports Federation, care se va desfăşura spre sfârşitul anului.

Totodată, există discuţii avansate între Primăria Iaşi şi Federaţia Europeană de Esports de a muta sediul federaţiei la Iaşi, începând din 2024.

Digital Throne este un festival de 10 zile (24 august – 4 septembrie), care include Campionatul Mondial de Esports.

Evenimentul Digital Throne are ca punct central Palatul Culturii din Iaşi, cu trei scene dedicate competitiilor esports, o scenă principală pentru concerte şi o zonă dedicată proiecţiilor video mapping.

În cursul lunii mai vor fi dezvăluite primele nume mari de artişti internaţionali şi naţionali care vor urca pe scena Digital Throne.

Digital Throne va aduce la Iaşi Comic Con, eveniment dedicat fanilor benzilor desenate, animaţiilor, jocurilor video, şi serialelor TV. La Comic Con vor fi prezenţi artişti şi actori cunoscuţi din filme si pop culture.

Zona de food va aduce la festival bucătăriile specifice ţărilor participante la eveniment. Vizitatorii vor găsi preparate inclusiv din ţări precum Mongolia, Sudan sau Peru, rar întâlnite în meniurile restaurantelor de la noi din ţară.

Articolul Primăria Iaşi organizează Campionatul Mondial de Esports între 24 august şi 4 septembrie apare prima dată în Pedagoteca.