Sursă foto: cugetliber.ro

Primăria Constanța a decis să suspende licitația pentru gestionarea serviciului de iluminat public din municipiu, întrucât Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) nu a emis încă o decizie completă în privința contestației privind documentația de atribuire.

Licitația a fost inițiată de Primăria Constanța la începutul lunii noiembrie, iar pe parcursul procesului de achiziție s-a înregistrat o contestație solicitând anularea parțială a documentației și obligarea autorității contractante la modificări. De asemenea, valoarea contractului nu a fost clar stabilită conform legii, nefiind indicat modul în care s-a ajuns la suma de 218.617.030 lei, fără TVA, conform documentului.

Proiectul de gestionare vizează modernizarea sistemului de iluminat public, implementarea stațiilor de încărcare pentru autovehicule electrice, adăugarea de iluminat suplimentar pentru trecerile de pietoni și iluminat festiv. Durata contractului este de cinci ani.

„Lucrările de modernizare a sistemului de iluminat public, inclusiv faza de proiectare, obținerea avizelor și execuția efectivă în 60 de luni de la semnarea contractului, vor fi plătite eșalonat de către autoritatea contractantă, în rate lunare egale, pe o perioadă de cinci ani, ultima rată corespunzând cu ultima lună contractuală. Modernizarea sistemului de iluminat public cuprinde optimizarea consumului de energie electrică pentru iluminatul public, prin înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu cele dotate cu tehnologie LED, externalizarea punctelor de aprindere a iluminatului public, instalarea sistemului de telemanagement al sistemului de iluminat public la fiecare dintre acestea, precum și lucrări pentru montarea de stații de încărcare pentru autovehicule electrice.

Extinderea sistemului de iluminat public și adăugarea de iluminat suplimentar pentru trecerile de pietoni, în vederea creării insulelor smart în parcurile municipiului Constanța (care să includă zone Wi-Fi, zone de încărcare pentru biciclete electrice etc.), vor fi efectuate la solicitarea autorității contractante și vor fi decontate lunar, pe baza situațiilor de lucrări acceptate de autoritatea contractantă”, precizează documentul de achiziție.

Ionela Bărboi, reprezentanta biroului de comunicare al Primăriei Constanța, a menționat că termenul pentru deschiderea ofertelor a fost depășit. „Achiziția a fost suspendată în așteptarea deciziei CNSC, care nu s-a pronunțat în integralitate asupra contestației documentației de atribuire, iar zilele trecute era termen pentru deschiderea ofertelor. A fost amânată deschiderea ofertelor din cauza faptului că CNSC încă nu s-a pronunțat”, a explicat reprezentanta biroului de comunicare al municipalității.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.