Primăria și firma care a făcut noul logo au recunoscut că imaginea este una preluată, dar managerul firmei care a primit contractul afirmă că „a lucrat foarte mult la manualul de identitate”, potrivit InfoSudEst.
Noul logo al stațiunii Mamaia a fost prezentat vineri de către Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța, recent înființată de către Primăria Constanța și condusă de George Măndilă, unul din consilierii primarului Vergil Chițac.
Achiziția noului logo a costat puțin peste 16.000 de euro (fără TVA) și a fost atribuită direct societății Blue Sky Advertising, din Cluj-Napoca, deținută de Maria Emanuela Huruială și Antreprevision Hub (Mariana Ruscan și Radu Lupaș Călin).
Acest logo este o machetă vectorială care poate fi descărcată de pe mai multe site-uri de profil, precum de pe freepik.com unde costă 15 euro. El este deja folosit deja folosit pentru promovarea mai multor locuri sau business-uri, unul dintre ele fiind un dezvoltator imobiliar de lux din Costa Rica.
„Într-adevăr, acel simbol a fost preluat, dar am lucrat foarte mult la manualul de identitate. Am avut un anumit timp la dispoziție ca să livrăm tot brandingul. (…) Nu pot să vă spun cu cât am cumpărat sigla, este confidențial”, a declarat pentru ”Dobrogea Live” administratorul firmei Blue Sky Advertising, Maria Emanuela Huruială.
Faptul că imaginea nu este una exclusivă pentru promovarea stațiunii Mamaia a fost recunoscut și de autoritățile locale.
„Menționăm că, în conformitate cu informațiile furnizate de societatea Blue Sky Advertising SRL, deținem licență și drepturi de utilizare pentru toate elementele grafice prezentate. Acestea au fost achiziționate de pe o platformă de profil, fără criterii de exclusivitate, urmând ca toate drepturile să fie transferate Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța. Totodată, subliniem faptul că acest element grafic a stat la baza construirii identității vizuale a OMD Mamaia-Constanța, urmând să fie declinat în scopul promovării stațiunii”, a transmis OMD.