Daca ai luat decizia de a pune la punct un website pentru afacerea ta, trebuie sa stii din start daca vei apela la o agentie pentru a construi website-ul sau nu. De ce? Raspunsul este simplu – daca alegi sa-l faci pe cont propriu, poti face cateva economii care pot fi folosite pentru a dezvolta alte aspecte ale afacerii tale. Apoi, in ziua de astazi, nu este deloc dificil sa creezi un website, existand destul de multe unelte care pot genera un magazin online, de exemplu, cu mai multe pagini, in doar cateva minute.

Totusi, desi design-ul si functionalitatile website-ului sunt importante, nu trebuie sa uiti de un aspect foarte important pe viitor – este vorba despre optimizare SEO. Aceasta intra in joc din momentul in care stabilesti harta site-ului! Continua sa citesti pentru a afla mai multe!

 

Sitemap – harta site-ului trebuie bine pusa la punct

Fisierul sitemap (accesat de regula prin domeniu.ro/sitemap.xml) este practic arhitectura website-ului afacerii tale. Prezenta acestui fisier imbunatateste viteza indexarii paginilor de catre motoarele de cautare. Totusi, nu este de ajuns ca acest fisier sa fie prezent.

Arhitectura unui website este esentiala, aceasta fiind mai mult sau mai putin permanenta. Daca alegi sa beneficiezi de optimizare SEO dupa ce ai creat website-ul si sunt gasite probleme la nivel de arhitectura (mai multe pagini similare care sunt optimizate pe aceleasi cuvinte cheie, meniu dificil de navigat de catre utilizator etc.), acestea trebuie rezolvate – iar solutiile oferite implica costuri, precum si timp.

 

Core Web Vitals – cat de rapid este oferit continutul utilizatorului

Core Web Vitals este un indice prezent in Google Search Console care iti spune, la nivel general (pe mai multe pagini), daca performanta paginilor este optima pentru utilizator. Viteza de incarcare, precum si alte metrici esentiale (Time to First Paint, Largest Contentful Paint) sunt esentiale pentru a imbunatati experienta utilizatorului.

Prin urmare, trebuie sa ai un website bine pus la punct din punct de vedere vizual, dar si tehnic – fara teme sau elemente complexe. Daca vei beneficia de optimizare SEO, auditul initial al website-ului va scoate la iveala toate problemele de acest tip – probleme care, din nou, implica solutii deseori costisitoare.

 

Titluri si subtitluri – aspect aparent simplu, dar dificil de gestionat

Recomandat este sa nu ai titluri sau subtitluri identice pe mai multe pagini ale website-ului – poate interveni efectul de canibalizare a cuvintelor cheie. Totul trebuie sa urmeze o structura clara, motiv pentru care nici aspectele aparent neimportante, precum subtitlurile, nu pot fi stabilite dupa ureche.

In procesul de optimizare SEO, titlurile si subtitlurile beneficiaza de atentie sporita, mai ales in cadrul unui magazin online cu zeci, sute sau chiar mii de produse. Daca intelegi de la inceput cum functioneaza aceste aspecte si aplici cel putin jumatate din bunele practici, munca unui specialist sau unei agentii va fi usurata semnificativ – implicit se va putea trece la strategii SEO complexe din momentul in care incepeti colaborarea.

 

In alte cuvinte, daca alegi sa te ocupi personal de website, trebuie sa te asiguri ca auditul SEO realizat de un specialist sau o agentie nu va arata mult prea multe semne de ingrijorare. Bunele practici de baza ale procesului de optimizare SEO nu sunt greu de invatat, putand fi totodata aplicate destul de usor (chiar daca unele par extrem de tehnice).

Totusi, daca doresti sa ai parte de asistenta unei agentii cu departament SEO dedicat de la inceput, nu ezita sa apelezi The Markers – agentie cu servicii complete de marketing!

Articolul Optimizare SEO de tip tehnic – ce trebuie sa stii si sa faci inainte de a apela la o agentie? apare prima dată în Pedagoteca.