Ministrul Educației, Ligia Deca, a afirmat miercuri, în cadrul unei conferințe de presă în județul Argeș, că în urma discuțiilor cu elevii, aceasta a fost rugată să examineze procesul de evaluare la examenele naționale.

Ea a subliniat că printr-o reformă curriculară în desfășurare la Ministerul Educației, se dorește să se acorde o atenție sporită capacității elevilor de sinteză și argumentare, punând mai puțin accent pe memorare.

O nouă viziune asupra evaluării examenelor naționale

În timpul vizitei sale de ieri în județul Argeș, ministrul Educației a avut discuții cu elevii, iar aceștia i-au transmis sugestii referitoare la materiile care ar trebui să fie integrate în reforma curriculară de la nivelul liceului.

„La Colegiul Național Odobescu, am interacționat cu elevii, care și-au exprimat dorința ca în cadrul reformei curriculare de la liceu să fie incluse discipline legate de educația pentru viață. Au evidențiat necesitatea unei educații financiare și juridice, precum și cerința de cursuri practice referitoare la aspecte esențiale ale vieții adulte, cum ar fi gestionarea contului bancar și relaționarea cu autoritățile publice. De asemenea, au solicitat o mai mare flexibilitate pentru a putea studia subiecte care îi pasionează, mai ales elevii cu potențial de performanțe înalte.

Descoperă și: Lista conținuturilor pentru simularea examenului de Bacalaureat 2024

De asemenea, am primit solicitarea de a examina procesul de evaluare la examenele naționale, cu accent sporit pe dezvoltarea capacității elevilor de sinteză și argumentare, și mai puțin pe memorare. Acest obiectiv corespunde, în mod firesc, direcției reformei curriculare în curs de desfășurare la Ministerul Educației”, a declarat Ligia Deca.

Edupedu.ro a adus în atenție problemele semnificative în cadrul examenului de Limba Română de la Evaluarea Națională, evidențiate într-un raport de cercetare alarmant realizat de aceeași instituție din Ministerul Educației responsabilă pentru elaborarea subiectelor. Raportul a identificat subiecte conform curriculumului care nu mai este în vigoare, cu un barem de corectare ce „compromite validitatea probei” prin acordarea arbitrară a punctajelor.

Află mai multe detalii despre acest subiect de pe Edupedu.ro

Articolul O nouă viziune asupra evaluării: Transformarea examenelor naționale pentru a promova înțelegerea, nu doar memorarea apare prima dată în Pedagoteca.