”A existat o solicitare a directoratului acelei companii de restructurare iar eu am fost foarte clar, nu vom accepta o restructurare a forţei de muncă pentru că în primul rând a existat o restructurare anterioară şi am considerat că este suficientă pentru planul de afaceri iar o nouă restructurare trebuie să aibă o fundamentare”, a spus ministrul.

Florin Spătaru a precizat că ”acea fundamentare el nu a văzut-o”. ”Aşa că nu vom accepta niciun fel de modificare a forţei de muncă fără o discuţie şi o analiză atentă a ceea ce trebuie făcut acolo”.

”Şantierul Naval de la Mangalia până în 2024 va trebui să devină profitabil, este ceea ce este menţionat în contractul de asociere între cele două părţi iar ministerul Economiei prin membrii consiliului de supraveghere dar şi prin reprezentanţii noştri în acţionariat vor proteja interesele statului român”,  mai spus Spătaru.

Ministrul Economiei a mai arătat că acest interes al statului român înseamnă să asigure capacitatea de producţie necesară, forţa de muncă şi salariile şi aşa cum a fost stipulat în contractul de asociere, readucerea şantierului pe profit, ceea ce nu s-a mai întâmplat din anul 2000. 

Potrivit ministrului, şantierul va trebui să tracă printr-o program de retehnologizare pentru a devei profitabil şi să acopere necesarul de nave pentru piaţă. 

”Statul român este acţionar majoritar şi ne vom exercita acest drept, aşa cum este scris în actul constitutiv, şi vom fi critici faţă de activitatea care se desfăşoară acolo”, a mai spus Spătaru, precizând că se află în dialog şi sindicatele de acolo. 

Angajaţii de la Şantierul Naval Damen Mangalia au continuat şi marţi protestele, iar liderul de sindicat Laurenţiu Gobeajă a afirmat că o întâlnire cu conducerea companiei este programată miercuri dimineaţă.