Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, a dezvăluit primul său prototip funcțional de ochelari de realitate augmentată (AR), numiți Orion. Aceste produse vor începe să fie comercializate în 2027.

„Aceasta este lumea fizică cu holograme suprapuse peste ea. Pentru moment, cred că cea mai bună modalitate de a privi Orion este ca o mașină a timpului. Acești ochelari există, sunt incredibili și sunt o privire către un viitor care, cred eu, va fi destul de palpitant,” a spus Mark Zuckerberg.

Meta a prezentat, de asemenea, noi capabilități de chatbot AI pentru serviciile sale și o nouă cască de realitate mixtă Quest.

Acțiunile Meta au înregistrat miercuri un record după ce au crescut cu 0,9%, până la 568,31 dolari pe unitate.

Ochelari speciali cu cip propriu Meta

Ochelarii Orion sunt fabricați dintr-un aliaj de magneziu și sunt alimentați de un cip personalizat proiectat de Meta.

Utilizatorii vor putea interacționa cu ochelarii prin urmărirea mâinilor, comenzi vocale și o interfață neurală bazată pe încheietura mâinii.

Meta intenționează să îi facă mai mici, mai eleganți și mai accesibili înainte de lansarea lor către consumatori, a spus Zuckerberg.

Marile companii tehnologice dezvoltă dispozitive AR de ani de zile, deși cele mai notabile au fost eșecuri, precum ochelarii Glass de la Google.

Zuckerberg a poziționat tehnologia AR ca un fel de capodoperă atunci când a schimbat direcția celei mai mari companii de social media din lume, orientând-o către construirea unor sisteme imersive, „metaverse”, în 2021.

Încă nu știm ce vor putea face acești ochelari

Cu toate acestea, livrarea produselor a fost împiedicată de costurile ridicate de dezvoltare și de obstacole tehnologice.

Meta își propune să livreze primii ochelari AR în 2027, moment în care progresele tehnologice ar trebui să diminueze costurile de producție.

Zuckerberg nu a demonstrat direct capabilitățile Orion, ci a prezentat un videoclip în care se vede cum au reacționat oamenii atunci când au încercat dispozitivul.

Videoclipul a arătat câteva imagini cu mesaje text și imagini afișate prin intermediul ochelarilor, iar Jensen Huang, CEO-ul Nvidia, a fost printre cei care au testat dispozitivul.