Operatorii economici sunt obligați de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor să afișeze prețul cel mai mare și prețul cel mic al produselor folosind aceleași caractere și aceleași font, culoare, mărime, chiar și în cazul ofertelor.

 

Monitorul Oficial a publicat deja ordinul președintelui ANPC, Horia Constantinescu, și acesta va intra în vigoare în termen de 30 de zile.

Acesta stabilește condițiile de informare corectă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță prin utilizarea cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor.

Fac public un ordin semnat de mine ca președinte, la inițiativa directorului general Paul Anghel, legat de prețuri și afișarea acestora! Perioada în care prețul mare era scris mic și cel mic era scris mare, pentru a vă atrage și a vă crea situații nedorite și neașteptate, s-a încheiat! Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la prețul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe eticheta era scris mic, mic de tot și prețul mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat! De astăzi în 30 de zile, nu va mai exista prețul pentru care trebuia folosită lupa!”, a declarat, președintele ANPC.

Același ordin publicat în Monitorul Oficial prevede că, în cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respective, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare și mărime.

Totodată, ordinul interzice solicitarea și utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să le asigure acestora beneficii reale.

Citește și: BRD a obţinut în instanţă suspendarea Ordinului ANPC