”Libra Internet Bank a avut un profit net de 160,7 milioane de lei în semestrul I din 2023, ceea ce reprezintă o creştere cu 45,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Activele nete totale au ajuns la 10,3 miliarde lei după primele şase luni ale acestui an, valoare cu 6% mai mare decât cea de la finalul lui 2022”, anunţă banca într-un comunicat.
Rezultatele vin ca urmare a unei creşteri semnificative pe toate sursele de venituri, raportat la semestrul I din 2022. Astfel, venitul din dobânzi s-a majorat cu 44,5%, cel din comisioane cu 48,5%, iar cel din schimburi valutare cu 5,4%. Aceste creşteri vin în condiţiile în care prima jumătate a acestui an a fost marcată de evenimente macroeconomice nefavorabile, presiuni inflaţioniste, incertitudinea cauzată de războiul din Ucraina şi o evoluţie imprevizibilă a dobânzilor.
”Libra Internet Bank a continuat să îşi îmbunătăţească indicatorul Cost to income (Cost/venit), reprezentativ pentru eficienţa operaţională în domeniul bancar. Astfel, procentul înregistrat în primul semestru al anului curent a fost de 40,7%, în condiţiile în care se situa la 48,2% în urmă cu un an. Libra Internet Bank a bifat creşteri – raportat la semestrul I din 2022 – şi în privinţa rentabilităţi capitalurilor proprii (ROE) – 26,7% faţă de 22,8%, rentabilităţii activelor (ROA) – 3,1% faţă de 2,4% şi a ratei de creştere anuale a activelor nete – 11,5% faţă de 1,3%”, mai arată banca.
Portofoliul net de credite al Libra Internet Bank s-a majorat cu 7,5% în primul semestru din 2023 şi a atins nivelul de 6,4 miliarde lei.
În privinţa domeniilor finanţate, cele mai mari creşteri s-au înregistrat pentru Agribusiness (+20%) şi Microfinanţare (+15%), două dintre nişele în care banca s-a specializat constant în ultimii ani. Tot în prima jumătate din 2023, rata creditelor neperformante din portofoliul Libra Internet Bank se situa la 1,6%, în condiţiile în care media pieţei era de 2,7%, la 31 martie 2023.
”În mai 2023, Fitch a confirmat perspectiva stabilă în privinţa ratingului Libra Internet Bank, datorată rezilienţei peste aşteptări a performanţei băncii, în contextul riscurilor generate de pandemie şi conflictul din Ucraina. Inclusiv în perioada analizată de către Fitch Ratings, indicatorul de lichiditate imediată s-a situat permanent peste pragul de 35%, iar rata de adecvare a capitalului a fost peste nivelul minim impus de Banca Naţională a României”, mai arată banca.
Libra Internet Bank a fost înfiinţată în 1996 în Bucureşti. Banca s-a specializat în oferirea de produse şi servicii dedicate Profesiilor liberale şi companiilor din Real Estate şi Agribusiness. Libra Internet Bank are o reţea de 55 de sucursale.