Reducerile de miercuri au provocat expresii de frustrare din partea angajaților care spun că a „zburat” moralul.

Meta Platforms Inc a efectuat miercuri o nouă rundă de reduceri de locuri de muncă, de data aceasta lovind inginerii și echipele tehnologice adiacente, în timp ce directorul executiv Mark Zuckerberg a continuat să eficientizeze afacerea în încercarea de a face din 2023 un „an al eficienței”.

Meta, în martie, a devenit prima companie Big Tech care a anunțat o a doua rundă de concedieri în masă, despre care a spus că va avea loc în trei loturi principale pe parcursul mai multor luni și va afecta 10.000 de angajați.

Reducerile de miercuri, deși așteptate, au provocat expresii de frustrare din partea angajaților Meta. Disponibilizările au fost subiectul celor mai populare întrebări postate pe un forum intern al companiei, miercuri, în fața primăriei viitorului angajat.

„Ați spulberat moralul și încrederea în conducerea multor performanți care lucrează cu intensitate. De ce ar trebui să stăm la Meta?” citește o întrebare văzută de Reuters.

Întrebarea face referire la comentariile făcute de Zuckerberg anul trecut, îndemnând angajații să lucreze cu mai multă „intensitate” pentru a face față provocărilor de afaceri ale companiei-mamă Facebook și Instagram.

Compania a refuzat cererea Reuters de comentarii.

Prima rundă de concedieri a Meta, în a doua jumătate a anului trecut, a lovit peste 11.000 de angajați, sau 13% din forța de muncă la acea vreme, și a precedat alte companii majore de tehnologie, care au pierdut mii de angajați după un boom în publicitate digitală și provocat de pandemie. cloud computing.

Odată cu restructurarea, Meta a renunțat la proiecte cu prioritate inferioară și a „platit” straturile de management mediu.

Investitorii au recompensat compania pentru reducerea personalului.

Acțiunile Meta au crescut cu aproximativ 80 la sută în acest an, mai mult decât ștergând o scădere de 64 la sută în 2022 și depășind creșterea de 16 la sută a Nasdaq Composite, cu 16 procente în această perioadă.

Compania, care își va anunța rezultatele primului trimestru pe 26 aprilie, este de așteptat să beneficieze de o creștere modestă pe piața de publicitate digitală și de presiunea de reglementare asupra rivalului șef TikTok.

Sursa – www.aljazeera.com