După aproape două decenii, circulă din nou trenuri directe între București şi Giurgiu, fără să mai ocolească pe la Videle, dar tot au avut întârzieri. Deci, redeschiderea liniei nu a fost o garanţie pentru călători că vor ajunge la timp la destinaţie. Chiar dacă trenul a avut zeci de minute întârziere, nimeni nu a părut deranjat de acest lucru.
Linia care leagă Bucureștiul de Giurgiu s-a redeschis după aproape două decenii. Prilej de bucurie pentru părinţii care au profitat că este Ziua Copilului şi au vrut să-i plimbe pe cei mici cu trenul.
Printre călători s-au numărat şi foşti navetişti care au făcut zilnic traseul Bucureşti – Giurgiu şi invers timp de ani buni.
Pe linia Bucureşti-Giurgiu vor circula, zilnic, şapte perechi de trenuri ale CFR Călători, destinate în timpul săptămânii navetiştilor, iar în weekend turiştilor care vor să descopere localităţile care leagă Capitala de oraşul port de la Dunăre.
Ștefan Roșeanu, preşedinte, Autoritatea pentru Reforma Feroviară: În lunile următoare vom avea o competiţie îmtre cei 6 operatori pentru a vedea cum completăm de la cele 7 trenuri la 19, 20 de trenuri pe zi, astfel încât să fie o frecvenţă de o oră pe toată durata zilei.
O călătorie Bucureşti – Giurgiu durează 2 ore pentru cei care pleacă de la Gara de Nord. Cine alege staţia Progresu reușește să scutească 40 de minute. Un bilet numai dus costă 12 sau 17,5 lei, în funcţie de staţia de sosire sau plecare din Bucureşti.
Teoretic, e cu o oră mai puţin faţă de ruta ocolitoare, pe la Videle. Practic, încă din ziua inaugurării liniei de tren au fost înregistrate întârzieri de zeci de minute, dar călătorii nu au părut deloc deranjaţi.