Inspectoratul Școlar Județean Buzău monitorizează, în cadrul inspecțiilor din anul școlar 2024-2025, modul în care temele pentru acasă sunt corelate cu vârsta elevilor.
Inspecții școlare 2024-2025: Corelarea temelor și metode moderne de predare
Alte aspecte vizate includ parcurgerea integrală a programei, individualizarea predării, învățării și evaluării, precum și utilizarea evaluărilor pentru orientarea și optimizarea procesului de învățare.
Totodată, inspecțiile urmăresc pregătirea elevilor pentru examenele naționale, încadrările cu personal didactic și nedidactic, și normarea personalului în unitățile de învățământ.
Vezi și: Ministerul Educației cere 25 mil. lei pentru proiectul „Școli mai Sigure”: Risc de anulare a împrumutului
Câteva aspecte vizate, potrivit documentului ISJ Buzău:
- Monitorizarea utilizării metodelor moderne de predare-învățare-evaluare;
- Monitorizarea frecvenței, a situației școlare, a modului de completare, gestionare și arhivare a documentelor școlare, a actelor de studii, precum și de admitere pentru elevii care au continuat studiile la învățământul seral/frecvență redusă;
- Monitorizarea aplicării procedurii de stabilire a disciplinelor opționale, în concordanță cu resursele existențe, cu opțiunile elevilor și avizarea programelor pentru curriculum la decizia școlii;
- Monitorizarea calității procesului instructiv-educativ cu accent pe aspecte vizând: parcurgerea integrală a programei școlare, tratarea diferențiată și individualizarea predării-învățării-evaluării progresului școlar, aplicarea evaluării cu scopul orientării și optimizării procesului de învățare;
- Monitorizarea integrării elevilor care au studiat în străinătate înscriși/reînscriși și a programelor de educație remedială implementate la nivelul unităților de învățământ;
- Monitorizarea/verificarea modului de organizare a programelor: Școală după școală; A doua șansă; Școala Altfel;
- Monitorizarea procesului de pregătire a elevilor în vederea susținerii examenelor naționale în anul școlar 2024-2025;
- Monitorizarea modului de corelare a temelor pentru acasă cu vârsta elevilor (relevanța lor, verificare, volum de muncă);
- Monitorizarea programelor educaționale centrate pe combaterea situațiilor de eșec școlar și de prevenire a fenomenului de abandon școlar și absenteism;
- Monitorizarea implementării planului de acțiune privind diminuarea fenomenului de violență în mediul școlar și în proximitatea acestuia;
- Verificarea respectării legislației în vigoare în privința realizării evaluării anuale a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic;
- Verificarea modului de constituire a colectivelor de elevi cu respectarea legislației în vigoare (învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional seral și postliceal);
- Verificarea corelării documentelor specifice departamentului de resurse umane cu modul de încadrare și salarizarea personalului didactic și didactic auxiliar;
- Monitorizarea activităților de constituire, de vacantare și de ocupare a posturilor didactice din unitățile de învățământ;
- Verificarea încadrării cu personal didactic și nedidactic în unitățile de învățământ și a normării personalului didactic;
- Monitorizarea desfășurării programului de orientare școlară și profesională a elevilor din clasa a VIII-a pentru pregătirea înscrierii lor în învățământul profesional/liceal.
Articolul Inspecții școlare 2024-2025: Corelarea temelor și metode moderne de predare apare prima dată în Pedagoteca.