Rusia se bucură de venituri mai mari prin vânzarea petrolului, în ciuda încercărilor Occidentului de a reduce fondurile pentru războiul său din Ucraina.

India și China au preluat până acum marea majoritate a petrolului rusesc în aprilie, la prețuri peste pragul de preț occidental de 60 de dolari pe baril, potrivit comercianților și calculelor Reuters.

Asta înseamnă că Kremlinul se bucură de venituri mai mari, în ciuda încercărilor Occidentului de a reduce fondurile pentru operațiunile militare ale Rusiei în Ucraina.

O sursă din G7 a declarat luni pentru Reuters că plafonul de preț din vest va rămâne neschimbat deocamdată, în ciuda presiunilor din partea unor țări din Uniunea Europeană, cum ar fi Polonia, de a reduce plafonul pentru a crește presiunea asupra Moscovei.

Susținătorii plafonului au spus că reduce veniturile Rusiei, permițând în același timp curgerea petrolului, dar oponenții săi au susținut că este prea slab pentru a forța Rusia să-și dea înapoi activitățile din Ucraina.

Cele mai recente date de la Refinitiv Eikon sugerează că încărcăturile petroliere din Uralii rusești care au încărcat în prima jumătate a lunii aprilie se îndreaptă în mare parte către porturile Indiei și Chinei.

India a reprezentat mai mult de 70 la sută din livrările maritime ale gradului până acum în această lună, iar China aproximativ 20 la sută, au arătat calculele Reuters.

Între timp, tarifele de transport mai mici și reducerile mai mici pentru Urali față de valorile de referință globale au dus prețul zilnic al gradului înapoi peste plafonul de la începutul lunii aprilie, dintr-o perioadă de tranzacționare de mai jos.

India și China nu au fost de acord să respecte plafonul de preț, dar Occidentul a sperat că amenințarea cu sancțiuni ar putea descuraja comercianții să ajute aceste țări să cumpere petrol peste plafon.

Reducerile medii pentru Urali au fost de 13 USD pe baril la datat Brent pe o bază DES (livrat ex-nave) în porturile indiene și 9 USD pentru ICE Brent în porturile din China, în timp ce costurile de transport au fost de 10,5 USD pe baril și, respectiv, 14 USD pe baril. pentru încărcături din porturile baltice către India și China.

Aceasta înseamnă că prețul Uralului la bord gratuit (FOB) în porturile baltice, permițând costuri suplimentare de transport de aproximativ 2 dolari pe baril, a fost puțin peste 60 de dolari pe baril până acum în aprilie, au arătat calculele Reuters.

Tarife de transport mai mici

Costurile de transport au scăzut semnificativ în ultimele săptămâni, deoarece condițiile de gheață din portul rusesc s-au relaxat și au devenit disponibile mai multe tancuri.

Tarifele de marfă pentru mărfurile din Ural care se încarcă în porturile baltice pentru livrare în India au scăzut la 7,5-7,6 milioane USD de la 8-8,1 milioane USD în urmă cu două săptămâni, au declarat doi comercianți.

Costul transportului de nave-cisternă din porturile baltice către China a fost de 10 milioane de dolari, în scădere de la aproape 11 milioane de dolari în urmă cu câteva săptămâni, au adăugat ei.

În timpul iernii, costurile de transport pentru mărfurile din Ural au crescut peste 12 milioane de dolari atât pentru India, cât și pentru China.

Costurile mai mici de transport au sugerat că furnizorii ruși de petrol au asigurat suficiente nave chiar și pe distanțe lungi, au spus comercianții.

Între timp, reducerile de producție anunțate de grupul OPEC+ de producători de petrol la începutul lunii aprilie au sporit și valorile pentru diferite grade din întreaga lume, inclusiv pentru Urali.

Prețurile Uralului din porturile indiene s-au tranzacționat cu o reducere de 14-17 dolari pe baril până la data de Brent pe o bază DES în martie, în timp ce prețul din porturile din China era de aproximativ 11 dolari pe baril față de ICE Brent.

Sursa – www.aljazeera.com