Sursă foto: telegrafonline.ro

În perioada 25-28 aprilie 2023, Autoritatea Navală Română va găzdui cea de-a 23-a reuniune a Comitetului Memorandumului de Înțelegere al Mării Negre privind Controlul Statului Portului (BS MoU).

Lucrările reuniunii vor începe astăzi la ora 10:00 și vor aborda aspecte legate de procedurile tehnice PSC, sistemul de inspecții, sistemul de informații privind inspecțiile, analize statistice, evaluarea performanțelor BS MoU, activitățile de cooperare tehnică regională și inter-regională. Statele membre participante sunt Bulgaria, Georgia, România, Federația Rusă, Turcia și Ucraina, iar reprezentanții Paris MoU și Abudja MoU vor fi prezenți în calitate de observatori. Comitetele BS MoU se organizează anual și sunt găzduite prin rotație de țările riverane Mării Negre.

Memorandumul de Înțelegere al Mării Negre privind Controlul Statului Portului (BS MoU) a fost încheiat pe 7 aprilie 2000 și a intrat în vigoare la 19 decembrie 2000, după prima reuniune pregătitoare din Varna din anul 1999. BS MoU are ca membri autoritățile maritime din cele șase state riverane Mării Negre: Bulgaria, Georgia, România, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Sunt asociați ca observatori: Autoritatea Maritimă din Republica Azerbaidjan, Garda de Coastă a Statelor Unite (USCG), Organizația Maritimă Internațională (IMO), Organizația Internațională a Muncii (ILO), Memorandumul de Înțelegere de la Paris privind controlul statului portului (Paris MoU), Memorandumul de Înțelegere al Mării Mediterane privind controlul statului portului (MedMoU), Memorandumul de Înțelegere al Africii Centrale și de Vest privind controlul statului portului ABUJA MoU și Memorandumul de Înțelegere Riyadh privind Controlul Statului Portului, precum și Comisia de Protecție a Mării Negre Împotriva Poluării (BS Comision).

Principalul obiectiv al Memorandumului de Înțelegere privind Controlul Statului Portului în regiunea Mării Negre este stabilirea unui regim eficient PSC prin cooperarea și armonizarea activităților autorităților membre, în scopul eliminării navelor sub-standard, al promovării siguranței maritime, al creșterii protecției mediului marin și asigurării condițiilor optime de muncă și de viață la bordul navelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.