Noua Honda Civic este una dintre mașinile testate de GreenNCAP, divizia dedicată eficienței energetice a automobilelor din Europa a EuroNCAP, alături de SUV electric Honda e:Ny1. Ambele mașini cu fost testate în condiții reale de circulație.
În cazul Civic consumul a coborât până la 3,8 litri/100 km în situații de rulare normală, însă consumul nu a crescut foarte mult nici atunci când mașina a fost condusă agresiv.
GreenNCAP a acordat un scor de 56% și 3 stele acestui model, precizând că este cel mai bun rezultat în rândul mașinilor non-electrice testate până acum. Scorurile de emisii ale lui Civic nu sunt la fel de „curate” precum cele ale mașinilor electrice, pentru că avem 7,2 din 10 la Indicele de Aer Curat, 5,5 din 10 la Eficiență Energetică și 4,1 din 10 la Indexul Gazelor de Seră.
GrenNCAP spune că Civic ”impresionează prin sistemul său hibrid eficient”, astfel Honda Civic este ”o alternativă la Full Electric”.
Honda Civic dispune de un motor 2.0 litri i-MMD e:HEV. Între micile probleme remarcate la teste s-au aflat emisiile de particule, care n-au fost chiar mici. Consumul mediu înregistrat pe toate tipurile de rulare a fost de 5,5 litri/100 km, o valoare foarte bună pentru orice tip de motorizare care are sub capotă și un motor termic.
SUV-ul Honda e:Ny1 a primit 5 stele
Testat și el de GreenNCAP, Honda e:Ny1 este primul SUV electric al constructorului și este echipat cu o baterie de 58,7 kWh și care are o greutate de 1.677 kg.
Autonomia constatată de EuroNCAP a fost de 380 km, în condiții normale de condus, inclusiv pe autostradă (acolo unde consumul a urcat la 27,3 kWh/100 km) și cu un vârf de 40,2 kWh/km în condiții de temperatură scăzută.
Astfel, mașina a primit 5 stele, cu un rating de 94% și un scor al eficienței energetice de 90,2%.