Ferrari, constructorul italian de automobile şi-a îmbunătăţit estimările pentru acest an, după ce în 2022 profitul său net a crescut cu 13%, până la 939 milioane de euro, graţie majorării vânzărilor de automobile sportive, transmite Reuters.

 

Pentru acest an, Ferrari mizează pe un profit operaţional de 2,13 – 1,18 miliarde de euro, în creştere faţă de un rezultat peste aşteptări de 1,773 miliarde de euro înregistrat anul trecut.

Constructorul italian a raportat joi că în 2022 veniturile sale au crescut cu 19,3%, până la 5,095 miliarde de euro, în timp ce numărul automobilelor livrate a urcat cu 18,5%, până la un record de 13.221 de unităţi. Portofoliul de produse al Ferrari pentru anul 2022 a inclus nouă modele cu motoare pe combustie şi trei modele hibride, care au reprezentat 78% şi respectiv 22% din livrările totale.

Ferrari a majorat preţurile

„Aceste cifre ne conferă o bază pentru un an 2023 şi mai solid, alimentat de cererea persistent de mare pentru produsele noastre la nivel mondial”, a declarat directorul general de la Ferrari, Benedetto Vigna.

Ferrari a majorat preţurile pentru unele modele şi profită de faptul că bogaţii sunt mai puţin afectaţi de explozia inflaţiei şi creşterea dobânzilor. Constructorul italian se pregăteşte să facă trecerea la vehiculele electrice şi să îşi transforme uzina sa din nordul Italiei într-un hub pentru producţia de vehicule pe baterii.

Vezi și Ferrari 296 GTB, al treilea hibrid al lui Enzo

Pentru acest an, Ferrari se aşteaptă să demareze livrările pentru noul său crossover Purosangue, care costă 390.000 de euro, şi pentru care compania susţine că nivelul comenzilor a depăşit cele mai ambiţioase aşteptări ale sale.

Comparativ, în 2021, Ferrari a livrat un număr record de 11.155 de autovehicule, a realizat o cifră de afaceri de 4,271 miliarde de euro şi un profit net de 833 milioane de euro.