Cinci societăți medicale din Franța avertizează că expunerea copiilor sub 6 ani la ecrane poate duce la întârzierea limbajului, tulburări de atenție și memorie, probleme de somn și risc crescut de miopie. Specialiștii solicită guvernului actualizarea recomandărilor oficiale și campanii ferme de prevenție, notează Le Monde.
Fără ecrane sub 6 ani – avertisment al medicilor din Franța: conținutul digital nu e potrivit pentru creierul în dezvoltare
Cinci societăți științifice de prestigiu din Franța, între care Societatea Franceză de Pediatrie (SFP) și Societatea Franceză de Sănătate Publică (SFSP), avertizează asupra pericolelor majore pe care le implică expunerea copiilor mici la ecrane, indiferent de tipul acestora.
Într-un document oficial transmis autorităților, specialiștii solicită interzicerea utilizării ecranelor până la vârsta de 6 ani și extinderea măsurilor de precauție până la 12 ani, conform sursei citate.
Expunerea copiilor mici la ecrane duce la întârzieri în dezvoltarea limbajului, tulburări de atenție și memorie, probleme de somn și risc crescut de miopie, avertizează cinci societăți medicale din Franța, într-un apel adresat guvernului. Specialiștii atrag atenția că niciun conținut – nici măcar educativ – nu este potrivit pentru un creier aflat în formare.
Vezi și: Pentru prima dată, Generația Tech ajunge în toată țara: o nouă ediție începe pe 15 mai și pune la dispoziție 1.500 de burse
Medicii cer actualizarea urgentă a recomandărilor oficiale (care interzic ecranele doar până la 3 ani), campanii publice de informare și sprijinirea părinților. Deși există dovezi științifice clare privind efectele nocive ale tehnologiei asupra copiilor sub 6 ani, autoritățile franceze nu au adoptat încă o strategie națională.
Inițiative locale, precum campania „10 zile fără ecrane”, arată că prevenția timpurie funcționează, iar informarea corectă a părinților este esențială pentru protejarea sănătății mintale și emoționale a celor mici.
Sursa: edupedu.ro
Articolul Fără ecrane sub 6 ani – avertisment al medicilor din Franța: conținutul digital nu e potrivit pentru creierul în dezvoltare apare prima dată în Pedagoteca.