Piața de electrocasnice din România a stagnat ca valoare, dar a scăzut în ceea ce privește numărul de unități, după doi ani de boom în pandemie, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă Mihai Voicilă, directorul executiv al BSH Electrocasnice, divizia de electrocasnice a grupului german Bosch.

Consumatorii se confruntă cu scăderea nivelului de trai din cauza inflației, în vreme ce producătorii au întâmpinat avut de înfruntat criza cipurilor și problemele de pe lanțurile logistice, a mai spus acesta.

„Sectorul de activitate Bunuri de larg consum a avut de suferit de pe urma reducerii abrupte a cererii de aparate electrocasnice și scule electrice în anul 2022”, se arată în comunicatul Bosch privind rezultatele financiare.

2023, an dificil

Și în acest an situația va fi similară.

„2023 va fi un an dificil pentru piața de electrocasnice”, susține Voicilă. „În prima parte a anului estimăm că piața va stagna sau va scădea ușor, iar în a doua va crește ușor”, a precizat Voicilă.

Bosch vinde în România mașini de spălat, mașini de spălat vase, roboți de bucătărie, espressoare de cafea, frigidere și electrocasnice mici de bucătărie.

Compania a anunțat că a vândut în România peste 6,5 milioane de aparate electrocasnice din 1999 încoace.

Bosch a anunțat vânzări de 2,5 miliarde de lei către terți în România, în creștere cu 4%. Concomitent, vânzările totale nete ale grupului în România s-au ridicat la 10,6 miliarde de lei, în creștere ci 29%. Diferența de vânzări este în interiorul grupului Bosch.

Aproape 10.000 de angajați în România

Grupul Bosch avea în România 9.830 de angajați la finalul anului trecut.

Acesta deține două fabrici de componente auto la Cluj și Blaj, centre de inginerie la Cluj și București și o unitate de servicii de business la Timișoara. Compania intenționează să deschidă în acest an un centru și la Sibiu.

La nivel global, veniturile grupului au crescut cu 12%, de la 78,7 miliarde de euro la 88,2 miliarde de euro. Profitul net la nivel de grup a fost de 1,8 miliarde de euro, în scădere față de cel de 2,5 miliarde din 2021.

La nivel internațional, grupul Bosch are peste 420.000 de angajați.

Principalii competitori la nivel internațional sunt Whirlpool, Samsung, LG și Arcelik în privința electrocasnicelor și grupurile Dräxlmaier, ZF Friedrichshafen, Schaeffler, Faurecia, Valeo, Aptiv, Denso și Continental între furnizorii de piese și subansamble auto.

Foto: Hepta