Sursă foto: replicaonline.ro

Compania White Rock Corporation din Insulele Marshall a acționat în justiție compania Rye Central Investments din Panama, cerând instituirea sechestrului asigurator asupra navei San Miguel, care se află în portul Constanța, până la rezolvarea definitivă a acțiunii de fond înregistrate la Curtea de Arbitraj Maritim Comercial din Londra, pentru un prejudiciu de 3 milioane de dolari.

Magistrații din Tribunalul Constanța au luat decizia de a institui măsura sechestrului asigurator asupra navei San Miguel, proprietatea Rye Central Investments din Panama, aflate în Portul Constanța, până la soluționarea definitivă a acțiunii de fond înregistrate pe rolul Curții de Arbitraj Maritim Comercial din Londra. Ei au stabilit ca creditoarea White Rock Corporation să depună o cauțiune în valoare de 5% din valoarea creanței reclamate de 2,908,732.66 USD. Sentința a fost dată pe 13 ianuarie 2023 și este executorie dar nu definitivă, apelul fiind încă în curs de judecată.

În esență, pe data de 23.06.2022, White Rock Corporation, în calitate de navlositor și Rye Central Investments în calitate de armator au încheiat un contract de tip Time Charter (închiriere pe o perioadă de timp) pentru navlosirea navei San Miguel. S-a arătat că pe data de 01.07.2022, Rye Central Investments a subînchiriat nava prin semnarea unui contract de transport pe voiaj (Charter Party) către societatea ALKAGESTA LTD., obiectul contractului fiind transportul a 8.041.946 tone de benzină din Portul Mersin din Turcia către Portul Izmail din Ucraina. White Rock Corporation a arătat că pe data de 08.07.2022, nava a sosit în Portul Mersin pentru încărcare, a început încărcarea pe data de 09.07.2022, iar pe 21.07.2022 după finalizarea operațiunilor a plecat spre portul de destinație unde, după descărcarea unei mici cantități de marfă, s-a constatat că aceasta era necorespunzătoare din punct de vedere calitativ. În urma cercetărilor efectuate la bordul navei, s-a constatat că în timpul operațiunilor de încărcare, apa de spălare ar fi pătruns în tancurile de marfă, din acest motiv descărcarea mărfii a fost oprită și nava a fost instruită să se deplaseze în Portul Constanța pentru a descărca întreaga marfă și a constata nivelul său de depreciere.

În data de 30.09.2022, creditoarea, White Rock Corporation, a trimis o scrisoare de protest armatorului navei, Rye Central Investments, subliniind modalitățile în care armatorul a încălcat prevederile contractului de Time Charter, cu accent pe obligațiile referitoare la starea tehnică a navei și solicitând despăgubiri pentru prejudiciul suferit. Pe data de 14.11.2022, White Rock Corporation a notificat armatorul navei despre situația mărfii și despre prejudiciul încercat ca urmare a încălcării obligațiilor sale contractuale, comunicându-i și facturând valoarea prejudiciului de 2.908.732,66 USD, conform facturii anexate. Magistrații din Tribunalul Constanța au decis instituirea măsurii sechestrului asigurator asupra navei San Miguel, pavilion Panama, proprietatea Rye Central Investments, aflate în Portul Constanța, până la soluționarea definitivă a acțiunii de fond înregistrată pe rolul Curții de Arbitraj Maritim Comercial din Londra. Sentința este executorie dar nu definitivă.

Notă:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, precizează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public, obținute din surse publice deschise.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.