Conform unei analize de specialitate publicate miercuri, numărul comenzilor înregistrate de magazinele online din România cu ocazia „Black Friday” a crescut cu 5% față de ediția din 2023, în timp ce veniturile au înregistrat o creștere de 18%, relatează economica.net.

Conform platformei SaaS pentru eCommerce MerchantPro, care a analizat datele provenite de la aproximativ o mie de magazine online din România, valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut cu 12% în acest an, indicând o tendință a consumatorilor de a investi mai mult în produse de calitate.

În ziua „Black Friday” propriu-zisă, pe 8 noiembrie 2024, numărul tranzacțiilor a rămas constant, dar valoarea medie a coșului a urcat cu 24%, ceea ce sugerează o atenție mai mare acordată produselor premium.

Valoarea medie a coșului de cumpărături pe parcursul întregii săptămâni de „Black Friday” a fost de 64 de euro, față de 57 de euro în 2023. Pe 8 noiembrie, valoarea medie a coșului a atins 73 de euro, cu o creștere de 24% față de anul anterior.

Cea mai mare comandă înregistrată pe platforma MerchantPro a fost de 30.000 de euro, într-un magazin online B2B. MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care oferă soluții personalizate și servicii de suport pentru antreprenorii din domeniul eCommerce din România și Europa.