Premiera mondiala a conceptului Pony Coupe – restaurat de Hyundai dupa aproape 50 de ani de la debut – a avut loc in Italia, Lacul Como. Dezvaluit initial la Salonul Auto de la Torino din 1974, conceptul Pony Coupe este un vehicul important in istoria companiei. Conceptul restaurat a fost dezvaluit la Hyundai Reunion, eveniment in cadrul caruia au fost prezenti Giorgetto Giugiaro si fiul sau, Fabrizio Giugiaro – fondatorii GFG Style, centrul de design in cadrul caruia a fost reconstruit prototipul Pony Coupe.

Pony Coupe, un model clasic, retro-futurist

„In ciuda contextului industrial nefavorabil din anii 1970, bunicul meu si presedintele fondator Hyundai, Ju-young Chung, s-a implicat in reconstruirea economiei Coreei, contribuind la imbunatatirea calitatii vietii oamenilor, dupa devastatorul razboi coreean. In cele din urma, a transformat Coreea intr-o tara care a reusit sa dezvolte la nivel inalt propriile vehicule”, a declarat Euisun Chung, Executive Chair – Hyundai Motor Group. „Imi exprim sincera recunostinta fata de toti cei din Italia si din Coreea care au avut un rol important in succesul obtinut de Pony.”

Din cauza climatului economic global nefavorabil de la finalul anilor 1970, conceptul Hyundai nu a putut intra in productie. Pony Coupe este considerat un model clasic, retro-futurist, care a reprezentat sursa de inspiratie pentru designul celor mai recente autovehicule Hyundai, cum ar fi: N Vision 74 si conceptul EV „45”.

„In era electrificarii, o conditie importanta pentru ca Hyundai Motor Company sa devina lider in mobilitatea viitorului va fi capacitatea noastra de a ramane fideli puternicelor valori pe care le-am mostenit”, a declarat Jaehoon Chang, President and CEO – Hyundai Motor Company. „Prin intermediul Hyundai Reunion, precum si a altor initiative de comunicare dedicate patrimoniului, vom continua sa valorificam trecutul, transformandu-l intr-un vector pentru viitoarelor inovatii.”

Cum arată acum Pony Coupe de la Hyundai

Exteriorul inspirat de arta origami prezinta linii geometrice fluide, proportii dinamice si un stalp B cu forma distinctiva. Aspectul remarcabil este evidentiat de barele de protectie in culoarea caroseriei, designul in forma de pana al partii frontale si farurile circulare. Interiorul minimalist subliniaza structura de tip monococa si arhitectura centrata pe confortul conducatorului auto. Volanul cu o singura spita si scaunele subtiri in doua tonuri accentueza estetica futurista a anilor 1970.

Intrebat despre prima interactiune cu Hyundai pentru dezvoltarea conceptului Pony Coupe din 1973, Giugiaro a dezvaluit: „Hyundai ne-a abordat pentru a demara proiectarea unui model. La inceput am fost sceptic, pentru ca nu cunosteam detalii despre Hyundai in acel moment. Am fost cu totii impresionati de pasiunea si de angajamentul inginerilor Hyundai. Erau ageri, curiosi, deschisi si extrem de dornici sa invete. Au imbratisat imediat noile metode de lucru. S-au sacrificat pentru a face o impresie buna – pentru companie si pentru partenerii lor. Sunt mandru si onorat sa urmaresc evolutia aceastei companii de la prima nostra intalnire.” „Conceptul Pony Coupe reflecta recunostinta si dedicarea companiei fata de provocarile pe care le avea echipa Hyundai in 1974”, a declarat SangYup Lee, Executive Vice President and Head of Hyundai Design Center. „Restaurarea conceptului Pony Coupe reprezinta o piatra de hotar in istoria Hyundai, deoarece evidentiaza atat inceputurile noastre, cat si angajamentul fata de viitor prin noua noastra viziune.” Dimensiuni:

Noul Pony Coupe Concept
Lungime 4.080 mm
Latime 1.560 mm
Inaltime 1.210 mm
Ampatament 2.340 m
Motor 1238 cc, 4 cilindri, 82 HP – 6000 rpm
Longitudinal fata, RWD (tractiune spate)