De la sectorul serviciilor la cel de divertisment, companiile din China plătesc o mulți bani pentru a avea angajați virtuali, scrie CNBC. Apărute inițial în filme și cărți SF, persoanele virtuale fac acum senzație în țara asiatică.

Grupul chinez Baidu a anunțat că numărul proiectelor privind persoane virtuale la care a lucrat pentru clienți s-a dublat față de anul 2021, iar prețul variază între un minim de 2.800 de dolari și poate ajunge până la 14.300 de dolari pe an, arată sursa citată.

Oamenii virtuali sunt o combinație între animație, sunete și inteligență artificială pentru a crea ființe digitalizate care pot cânta sau pot interacționa cu alți oameni în timpul unei transmisii video.

Deși ființele digitale au prins viață în internetul american, acestea au devenit tot mai populare în spațiul cibernetic din China.

Finanțe, turism, media

Cumpărătorii angajaților virtuali sunt companii de servicii financiare, firme din turism și grupuri media de stat, a afirmat Li Shiyan, care conduce departamentul de robotică și oameni virtuali de la Baidu.

Aceasta este una dintre cele mai mari companii de tehnologie din China și este supranumit „Google-ul Chinei” deoarece domină piața motoarelor de căutare din statul asiatic. Între timp, s-a extins în noi domenii, precum inteligență artificială, taxiuri care se conduc singure și video.

Costurile au scăzut cu 80% anul trecut, pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește, a spus oficialul Baidu.

Costă circă 100.000 de yuani, adică 13.750 de euro la cursul actual, pentru o persoană virtuală tridimensională sau 20.000 de yuani, echivalentul a 2.750 euro, pentru una bidimensională.

Oficialul se așteaptă ca industria persoanelor virtuale să crească cu 50% an de an până în 2025.

Planuri mari

China vrea să dezvolte sectorul. Capitala Beijing a anunțat în august un plan de a crește industria persoanelor virtuale din metropolă la mai bine de 50 de miliarde de yuani până în 2025. Suma este echivalentă cu aproape 6,9 miliarde de euro.

Municipalitatea a cerut dezvoltarea a una sau doua companii de top din domeniul oamenilor virtuali, fiecare cu venituri de peste 5 miliarde de yuani (6,9 miliarde de euro).

De asemenea, toamna trecută o serie de ministere chineze au lansat un plan detaliat pentru a include mai multă realitate virtuală în transmisii video, industria prelucrătoare și alte segmente. Ultimul plan cincinal al Chinei, dezvăluit anul trecut, include digitalizarea economiei și includerea realității virtuale și a celei augmentate.

Publicitarii caută alternative la scandaluri

Din punctul de vedere al unei afaceri, o mare parte din focusul asupra oamenilor virtual este în privința generării de conținut.

Brandurile din China caută alternative, după ce multe celebrități din țară au fost implicate în diverse scandaluri, precum evaziune sau probleme personale, după cum spune Sirius Wang, directorul de produs pentru China al companiei Kantar.

Cel puțin 36% dintre consumatori au vizionat anul trecut o celebritate digitală performând într-un show, conform datelor Kantar. Un procent de 21% au văzut o persoană virtuală în transmisii de știri, mai arată raportul.

Pentru 2023, un procent de 45% din companiile de publicitate au spus că ar putea sponsoriza un influencer digital sau ar putea invita o astfel de celebritate digitală la un eveniment al brandului.

Bilibili are o cântăreață artificială

Multe dintre companiile chineze de tehnologie deja dezvoltă produse pentru această industrie.

Aplicația de streaming video și jocuri Bilibili a fost una dintre primele care au luat conceptul și l-au adus în viața de zi cu zi.

Compania a achiziționat echipa din jurul cântăreței virtuale Luo Tianyi, a cărei imagine și ale cărei cântece sunt complet create de tehnologie. Anul trecut, programatorii s-au concentrat pentru îmbunătățirea vocii, folosind un algoritm de inteligență artificială.

Lansată în 2021, Luo Tianyi are aproape 3 milioane de fani și chiar a cântat la deschiderea Olimpiadei de Iarnă de la Beijing din 2022.

https://www.youtube.com/watch?v=FmtdJTb6MyQ&ab_channel=MarceCloud39%21

230.000 de crainici virtuali

Aplicația Bilibili are și crainici virtuali, care sunt avatarurile unor oameni ce folosesc o tehnologie specială.

Compania spune că peste 230.000 de crainici virtuali emit pe platforma sa din 2019, iar în 2022 numărul a crescut cu 200%.

Tencent are propriile proiecte

Gigantul Tencent a anunțat la rândul său proiectul Tencent Cloud AI Digital Humans, care furnizează roboți de chat pentru sectoare precum serviciile financiare și turism pentru relațiile cu clienții.

De asemenea, subsidiara sa Next Studios dezvoltă un cântăreț virtual și un interpret de semne pentru persoanele cu probleme de auz.

Și companiile mici intră în horă. Startup-ul Well-Link Technologies, ale cărei tehnologii sunt la baza companiei de jocuri miHoYo, a anunțat la finalul anului 2022 că a dezvoltat un alt model de persoană virtuală cu ajutorul firmei Haixi Media.

Inspirație din SF

Astfel de persoane virtuale sunt subiect frecvent în cărțile și filmele de science fiction.

Astfel de filme sunt: serialele Star Trek – unde apare puntea de realitate virtuală pentru distracții și un doctor virtual -, holograma Prințesei Leia din Star Wars (1977) sau filmele „Her” (2013) și „Ghost in the Shell” (2017), ultimul reluând un anime japonez din 1995.

În domeniul literaturii, holograme apar în „Fundația”, de Isaac Asimov, publicată inițial în 1942.