Noul model Citroën e-C3 va avea o autonomie de 320 de kilometri şi o capacitate de ”încărcare rapidă” de 57 de minute, spune Citroën. Compania auto franceză aparține gigantului Stellantis, al treilea cel mai mare producător de automobile din lume după venituri.

 

Compania spune că se aşteaptă să facă prerezervările disponibile până la sfârşitul acestui an, livrările urmând să înceapă din al doilea trimestru al anului 2024.

Luna trecută, Stellantis a anunţat că în acest an va adăuga la gama sa nouă vehicule electrice cu baterie, pentru a-şiextinde prezenţa pe această piaţă profitabilă, care este în prezent dominată de producătorii chinezi.

Compania îşi propune să aibă pe piaţă un total de 47 de vehicule electrice cu baterii până la sfârşitul anului 2024, se arată în comunicatul de presă din mai.

Citroën încearcă să-şi electrifice întreaga gamă până la sfârşitul anului 2024.

Vânzările de vehicule electrice cu baterii ale Stellantis au crescut cu 22% în primul trimestru al anului 2023,faţă de aceeaşi perioadă aanului trecut, a raportat compania.

Agenţia Internaţională pentru Energie a estimat în aprilie că vânzările de vehicule electrice au depăşit 10 milioane în 2022, China reprezentând aproximativ 60% din piaţă.

Europa este a doua cea mai mare piaţă pentru maşini electrice, vânzările crescând cu peste 15% în 2022, potrivit AIE.

Se estimează că achiziţiile de vehicule electrice vor creşte la 25,9 milioane în 2028.

Stellantis le cere angajaților să lucreze ca șoferi de camion pentru a livra mașini

Este puţin probabil ca China să domine piaţa vehiculelor electrice în viitor, a declarat directorul general al Volvo Cars, Jim Rowan, pentru CNBC pe 8 iunie.

”Vedem o mulţime de mărci noi, complet electrice… care apar în China, iar asta face să fie oarecum turbulent şi puţin haotic pe această piaţă, în timp ce oamenii luptă şi joacă pentru poziţie. Cred că se va dovedi mai dificil pentru ei să aibă succes în Europa şi în America decât va fi pentru ei să aibă succes în China”, a spus Rowan.