Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, în luna februarie, a scăzut atât ca serie brută cu 2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,6%, comparativ cu luna precedentă.

 

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, publicate joi, evoluţia cifrei de afaceri din comerţ, pe serie brută, în februarie 2023, comparativ cu ianuarie, a fost determinată de declinul înregistrat la vânzările de produse nealimentare (-6,1%). Pe de altă parte, creşteri s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,5%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%).

Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, reducerea afacerilor din comerţ a fost generată de scăderea înregistrată la vânzările de produse nealimentare (-3,3%). Creşteri s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%).

Faţă de luna februarie 2022, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna februarie 2023, a crescut atât ca serie brută cu 2,8%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,2%.

Pe serie brută, cifra de afaceri din comerţ a fost impulsionată de creşterile înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,7%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,9%.

Pe serie ajustată, avansul a fost determinat de creşterile înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+2,2%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.

Vrancea: parc tematic cu bătălia de la Mărăşeşti

În primele două luni din acest an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,9%, datorită creşterilor vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+5,4%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,7%.